צרכנים ברשת? החששות שלכם מתקיפות סייבר משפיעים על ההתנהגות שלכם

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

atm-zombieגם אם נוהגים לגלוש לחשבון הבנק שלכם בקלילות ובקליק אחד להעביר כסף מכאן ולשם, מתברר שנוהלי אבטחה מקוונים של בנקים הם נושא מרכזי לדאגה בקרב לקוחות כאשר הם מחליטים במי לבטוח עם המידע האישי שלהם ובעסקאות מקוונות. סקר חדש של למעלה מ- 11,000 צרכנים, אשר נערך בשיתוף  מעבדת קספרסקי, מצא כי למעלה מחצי מהמשיבים (58%) יימנעו משימוש בספק אשר חווה לאחרונה אירוע אבטחת מידע.

רק בחודש שעבר חשפה מעבדת קספרסקי את ATM-Zombie – נוזקה בנקאית מוכרת ראשונה שגנבה מאות אלפי שקלים מלקוחות בנקים בישראל. פושעי הסייבר הספיקו להעביר לחשבונם מאות אלפי שקלים אך עירנות הלקוחות והבנקים בישראל וחקירה של מעבדת קספרסקי עצרו את המתקפה בשלבים מוקדמים. מומחי קספרסקי זיהו עשרות קורבנות של הנוזקה ברבעון האחרון של 2015.

על אף שלקוחות זהירים בדרך כלל לגבי ביטחון המידע והכסף שלהם כאשר הם מבצעים עסקאות מקוונות, רבים מטילים על הספק את האחריות להגברת ההגנה באמצעות אמצעים עמידים ואמינים יותר. 59% מהצרכנים מודים כי יבחרו בספק שירותים פיננסים או יעבדו עם חנות מקוונת אך ורק על בסיס אמצעי אבטחת המידע הנוספים שהם מציעים, כדי להגן על כספם ועל המידע החסוי שלהם.

המחקר גם מצא כי כמעט שני שליש (65%) מהצרכנים מודאגים לגבי נהלי אבטחת המידע של חברות להן הם מוסרים מידע אישי פיננסי – עליה של 9% בהשוואה לשנה החולפת. עבור בנקים וקמעונאים חשוב במיוחד להציג כי הם עושים כל מה שניתן כדי לשכך את החששות ולהציב את בטיחות העסקאות בעדיפות עליונה.

"כשיותר ויותר צרכנים מסתמכים על בנקאות ניידת ותשלומים מקוונים כדי לפעול מול חברות ולבצע עסקאות, ישנה ציפיה כי ספקים ינקטו באמצעים הנדרשים כדי לשמור על הלקוחות שלהם מפני הונאות ודליפות.  אחרי הכל, המחקר שלנו גם מצא כי 47% מהצרכנים ישתמשו באמצעי תשלומים מקוונים לעיתים קרובות יותר אם תהיה להם הגנה אמינה על עסקאות פיננסיות. הנתון מציף בבירור את הצורך של ספקים לעשות יותר כדי להגן על נתוני עסקאות למען רווחיות ארוכת טווח והמוניטין העסקי שלהם", אמר רוס הוגאן, ראש מניעת הונאות, מעבדת קספרסקי.

כשהביקוש מצד צרכנים גובר, פתרונות ייעודיים יכולים לסייע לבנקים לחזק את שימור הלקוחות שלהם באמצעות הגנה, לא רק על פעולות מקוונות, אלא על שלמות המותג.

שתף.

.