Accenture: ארגונים משקיעים מעט מדי משאבים בהגנה מפני תקיפות סייבר

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

יעקב בן אדיבה,  Accenture: "ב- 2021, שוק הסייבר יגיע ל- 125 מיליארד דולר וישראל תמשיך להוביל אותו, עם נתח של 10% מהשוק כולו. סכום זה מהווה למעלה מ- 3% מהתוצר הגולמי  המקומי (GDP)" ; ההשקעה הגלובלית בתעשיית הסייבר נמוכה פי 60 מן הנזק הכלכלי הנובע מן התקיפות;  Accenture תשתתף בשבוע הסייבר באוניברסיטת תל אביב, עם Matt Devost, מומחה עולמי בנושא  הגנת סייבר, כדובר מרכזי במליאת הפתיחה

 

 עם העלייה בדיגיטציה ובמספר המכשירים המחוברים לרשת, בעידן ה-IoT, ובהעדר היערכות מתאימה מצד ארגונים, ב- 5 השנים הבאות יגרמו תקיפות הסייבר להפסד כספי המוערך בכ- 8 טריליון דולר,  כך עולה ממחקר של חברת Juniper. עוד עולה מן המחקר כי עד סוף 2017 האקרים יגנבו  3 מיליארד רשומות של לקוחות, ברחבי העולם, בקירוב. הנפגעים הגדולים יהיו דווקא הארגונים הקטנים והבינוניים אשר משקיעים פחות בהתוויית נהלי  הגנה פנים-ארגוניים ורכישת פתרונות הגנת סייבר. ארגונים אלה, אשר באופן כללי משתמשים ברכיבי חומרה ותוכנה ישנים, פגיעים יותר למתקפות כדוגמת WannaCry.

לעומת זה, ההשקעות בשוק הסייבר סקיוריטי העולמי, אשר הגיעו ב- 2016  לכ- 81.6 מיליארד דולר, יצמחו אמנם  לכ- 125 מיליארד דולר עד 2020. אך סכום זה נמוך פי 60 מן ההפסד הכלכלי שינבע מן התקיפות. ואכן, במחקר שנערך לאחרונה על ידי חברת Accenture, בקרב למעלה מ- 2,000 מקבלי החלטות בכירים בארגוני אנטרפרייז, התחוור כי ארגונים משקיעים פחות מדי משאבים בהגנה מפני איומי סייבר.

להלן, מקצת הנתונים שעלו מן המחקר:

  • ארגונים מתמודדים עם 106 מקרים של תקיפות סייבר בממוצע בשנה.
  • רק 17% מן הארגונים משקיעים בסייבר סקיוריטי.
  • רק 2 ארגונים מכל 5 ארגונים, דיווחו כי הם בעלי יכולות לנטר ולהעריך איומי סייבר.
  • רק במקרה אחד מכל שלושה, מצליח הארגון להדוף פריצות סייבר בהצלחה.
  • רק 2% מהארגונים זיהו את מרבית ניסיונות הפריצה נגדם.
  • יחד עם זה, 75% מהמשיבים היו בטוחים שהם נוקטים בכל הפעולות הנדרשות על מנת להגן על הארגון מפני תקיפות, ו – 70% מהנשאלים אמרו כי מתודולוגיה של סקיוריטי משולבת לחלוטין בתרבות הארגונית שלהם, ובגיבוי ההנהלה הבכירה.
  • מרבית החברות מסתמכות על שיטות הגנה שעבדו עבורן בעבר, כמו: טכנולוגיות וותיקות שקיימות בארגון (62%), תוכניות תקשורת פנים ארגונית (57%) וכד'.
  • בהינתן תקציב נוסף, 44% – 54% מהמשיבים אמרו כי יעלו את העדיפות לטיפול בתחום הסייבר פי שתים.

"מתחולל כאן קרב א-סימטרי, תקיפות הסייבר מתפתחות מהר יותר מן היכולת שלנו להגן על הארגון מפניהן" אומר יעקב בן אדיבה, מנהל אזורי, Accenture ישראל. "לכן, ארגונים צריכים ללמוד כיצד להתגונן וכיצד לנהל  את ההתקפה, ברגע שהיא כבר שם, על מנת להפחית את הסיכון ואת הנזק."

"ב- 2021, שוק הסייבר יגיע ל- 125 מיליארד דולר וישראל תמשיך להוביל אותו, עם נתח של 10% מהשוק העולמי.  סכום זה מהווה למעלה מ- 3% מהתוצר הגולמי  המקומי (GDP)" מוסיף בן אדיבה,  "אם בעבר היו מדברים על 'הראש היהודי שממציא לנו פטנטים' הרי שהיום חברות בינלאומיות המגיעות לישראל, כמו Accenture למשל, מחפשות את 'הראש של ההאקר'. מומחי הסייבר הישראלים, ניגשים לכל נושא ההגנה מפני תקיפות סייבר, כאילו היו האקרים בעצמם. כשאתה חושב כמו האקר יש מקום להניח שתדע להגן על הנכסים הקריטיים שלך בצורה מדויקת יותר."

שתף.

.