64% מהמנמ"רים רואים חינוך של חברי הנהלה חלק מהתפקיד שלהם

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

מחקר חדש של חברת ServiceNow מגלה כי מנמ"רים, מחברות מובילות בעולם, מתמקדים יותר בהובלה עסקית ובמתן מענה למטרות וליעדים של הלקוחות והעובדים, מאשר בתפעול טכנולוגי ומערכות המידע החברה.

המחקר, אשר כלל 516 מנמ"רים מרחבי העולם, ונוהל ע"י חברת המחקר Oxford Economics, בחן מהן היכולות החשובות ביותר עבור המנמ"ר המודרני. בעבר, באופן טבעי ומסורתי,  מנמ"רים התמקדו בניהול מערכות המידע בארגון ואילו המחקר הנוכחי מגלה כי 63% מהמנמ"רים מאמינים כי מיומנויות של הנהגה והובלה עסקית חשובות יותר מאשר התמקדות בפן הטכנולוגי של הארגון, וכי המנמ"רים המצליחים ביותר בשוק הם אלו אשר מיצבו את עצמם כבעלי חזון עסקי.

המנמ"רים אשר תופסים את עצמם כיעילים ביותר, הם אלו המתמקדים בטרנספורמציה דיגיטלית,

בניית טביעת אצבע ארגונית במסגרת ההנהלה הבכירה והתמקדות בלקוחות. המנמ"רים המחזיקים בביצועים הגבוהים ביותר מתמקדים באסטרטגיה במקום בתפעול, ויצירת התאמה בין  יעדי ה- IT ליעדים העסקיים של הארגון. מנמ"רים אלה גם  מדווחים על רמות גבוהות יותר של פרודוקטיביות, חדשנות ושביעות רצון לקותות, והם גם אוחזים במערכות היחסים ההדוקות  ביותר עם המנהלים האחרים ובעיקר עם המנכ"ל וסמנכ"ל משאבי אנוש.

עוד מראה המחקר כי יש הסכמה גורפת בין  המנמ"רים  בכל הנוגע לבניית שיתופי פעולה וצוותים משולבים ברמת ההנהלה כמרכיב חשוב בתפקיד שלהם:

  • 64% מהמנמ"רים הסכימו כי התפקיד שלהם הוא לחנך חברי הנהלה אחרים לגבי טכנולוגיות דיגיטליות.
  • 69% אמרו כי שיתוף פעולה עם המנכ"ל בנוגע לבניית מפת דרכים ארגונית עתידית הוא גורם מכריע בתפקיד שלהם
  • 77% אמרו כי שיתוף פעולה עם סמנכ"ל משאבי אנוש לגבי אסטרטגיות גיוס ושימור טאלנטים, הוא אחד מתחומי האחריות המרכזיים שלהם. 

עוד נמצא במחקר כי המנמ"רים המצליחים ביותר הם אלה שמובילים להסכמה  ופועלים למען אוטומטיזציה ואינטגרציה של תהליכי עבודה והצגת תהליכים דיגיטליים  המביאים לתוצאות. 80% סבורים כי תהליכי עבודה דיגיטליים  מגדילים את היעילות הארגונית, 78% אומרים כי הדיגיטיזציה משפרת את הביצועים הפיננסים ואת הפרודוקטיביות, 76% אומרים כי הדיגיטל משפיע על  ביצועי העובדים ו- 75% סבורים כי הדיגיטל מעודד חדשנות.

"בזמן שטכנולוגיה הופכת להיות מרכיב קריטי בהצלחה העסקית, הציפיות מן המנמ"ר  גדלות באופן אקספוננציאלי, " אומר כריס פופ, סמנכ"ל חדשנות, ServiceNow. "בעבר המנמ"ר היה טכנולוג מצטיין ואילו היום, מנמ"ר מצליח הוא דווקא מי  שנתפס כמוביל דעה, חדשני ובעל חזון עסקי."

"אני בהחלט רואה את זה גם בשוק המקומי" אומרת לימור אפיק, מנהלת אזורית, ServiceNow.

"למנמ"רים המובילים תהליכי טרנספורמציה דיגיטלית יש עכשיו הזדמנות להגיח אל קדמת הבמה, לתפוס מקום של כבוד בשכבת ההנהלה ובארגון כולו, ולהשפיע על חוויית העובד וחווית הלקוח, דרך שינוי של  מנגנוני התפעול בארגון, אוטומציה ודיגיטיזציה של תהליכי עבודה. כך יובילו המנמ"רים את הארגונים לביצועים גבוהים יותר והצלחה עסקית."

מתודולוגית המחקר:

במחקר הגלובלי השתתפו 516 מנמ"רים, מ- 11 מדינות ומ- 24 מגזרי תעשייה והוא נוהל ע"י חברת Oxford Economics. המדינות שהשתתפו במחקר: ארה"ב, אנגליה, אוסטרליה, ניו זילנד, גרמניה, צרפת, איטליה,  ספרד, הולנד, יפן וסינגפור.

שתף.

.