מחקר של בזק: 24% מהגולשים חוו מתקפת סייבר

Google+ Pinterest LinkedIn Tumblr +

בזק פרסמה היום את הדוח השישי למצב האינטרנט בישראל לסיכום שנת 2019.

הדוח מציג מודעות גבוהה על הורים לנושאי אבטחת מידע ובטיחות ילדים ברשת. 75% מההורים עוקבים אחרי הווטסאפ של הילדים. 36% מציינים כי הם עושים זאת באופן קבוע, ו- 39% רק מידי פעם. רק 37% מההורים עושים שימוש בשירות לסינון תכנים ובקרת הורים.

בראש ובראשונה, ההורים מודאגים מהטרדה מינית (86%), ולאחר מכן שיימינג (77%) או חרם (67%), וברמה פחות יותר לגבי הפצת מידע של הילד (54%). לפחות בגזרת השיימינג, ההורים יכולים להרגיש טוב יותר, כאשר פחות ילדים דיווחו השנה על חשיפה לשיימינג אצלם או אצל חבריהם (33%) בהשוואה לשנת 2018, אז דיווחו 42%.

בכלל, נראה שבני הנוער לומדים לשמור על עצמם. 47% ציינו כי ימנעו מהעלאת תמונות מסוימות, 40% סוגרים את ה- GPS, ו- 38% ימנעו מכניסה לאתרים מסוימים. הנתונים גבוהים במיוחד כאשר משווים את הנתונים לתוצאות הקהל המבוגר. מעניין גם כי 31% מבני הנוער מציין כי הוא מדווח על תוכן פוגעני ברשת, בהשוואה ל- 45% מהילדים.

על פי הדוח 23% מהמשתתפים בסקר פרצו או זייפו את השימוש בכרטיס האשראי. עליה של 3% בלבד בהשוואה לשנת 2016.

הדו"ח, אשר סוקר את הרגלי השימוש וההתנהגות של הישראלים בעידן הדיגיטלי, מבוסס על מחקר מעמיק שערכה החברה על דפוסי השימוש באינטרנט בישראל, המגמות השולטות בו ושימושיו השונים, וכן על נתונים מפעילות החברה ומערכותיה. לצורך הדוח נערך בין השאר סקר בשיתוף מכון המחקר TNS-KANTAR. הסקר כלל מדגם ארצי מייצג בקרב 1400 מרואיינים בגילאי 13+ מכלל המגזרים ובנוסף כלל הסקר לראשונה גם מדגם ילדים בגילאי 8-12.

שתף.

.