Connect with us

מתקפות סייבר

אינסטגרם הפכה יעד לזיוף לצורך הונאה

פורסם

ב-

ענקית אבטחת המידע טרנד מידע (Trend Micro) חשפה אתר הונאה המתחזה לשירות מטעם הרשת החברתית לשיתוף תמונות וקבצי ווידאו, אינסטגרם, במטרה לסחוט מידע אישי וכסף. אין זו הפעם הראשונה שטרנד מיקרו מדווחת על אתרים מתחזים שעושים שימוש ברשת החברתית הפופולארית אולם הפעם מעורבים גם אמצעים לסחיטה כספית שלא היה בעבר.

בפוסט שפורסם בבלוג החברה נכתב כי האתר המתחזה, אשר בראש העמוד מתנוסס לוגו אינסטגרם, מציע לגולשים שירות שנועד כביכול לרכישת עוקבים (followers) למטרות שיווקיות ופרסומיות. סכום התשלום עבור השירות משתנה בהתאם להיקף העוקבים "שנרכשו".

לאחר מכן, הגולש מתבקש באמצעות טופס למלא את פרטיו האישיים כגון דואר אלקטרוני, מספר טלפון ופרטי אמצעי התשלום. בסוף התהליך, המשתמש התמים כמובן שלא רק שאינו מקבל את "השירות" המובטח אלא גם כל פרטיו האישיים מועברים לידי המתחזים למטרות פליליות. האתר מופיע תחת הסיומת הרוסית RU ומאוחסן שם, כמו רבים מהאתרים המתחזים לאינסטגרם ופועלים במדינה זו. אתרים אלה כבר מוכרים ונחסמים על ידי מערכות ההגנה של טרנד מיקרו.

כידוע, אינסטגרם חשפה לאחרונה את השירות החדש לשיתוף קבצי ווידאו קצרים מה שצפוי להגדיל את מספר המשתמשים. טרנד מיקרו מתריעה כעת מפני גורמי סייבר אשר יבקשו לנצל את ההצלחה של הרשת החברתית כדי לפתות גולשים תמימים באמצעות מתן שירותים מזויפים וכך לסחוט כסף ופרטי מידע רגישים.