Connect with us

רגולציה והומלנד סקיוריטי

אם האקרים רוצים להרוס מדינה הם צריכים לפגוע במערכת הפיננסית שלה

פורסם

ב-

בשבוע שעבר בקרה בארץ משלחת של כ- 50 מנכ"לים, אנשי אקדמיה ופרלמנט החברים בפורום ICTswitzerland, ארגון על של תעשיית ה- ICT בשוויץ.  המשלחת הגיעה לישראל לסמינר בן ארבעה ימים במטרה ללמוד על האקלים הישראלי הייחודי המאפשר מפגש בין אקדמיה, תעשייה, ממשל וצבא, סביב חדשנות טכנולוגית ויישומה בשטח.

"זו הדרך הנכונה להתמודדות עם נושא הסייבר סקיוריטי" סכמו חברי המשלחת אשר בקרו בטכניון, באוניברסיטת בן גוריון, בפארק הסייבר בבאר שבע, במתחם העבודה המשותף SOSA בתל אביב, במרכז סייבר בתעשייה,  בבית השגריר השוויצרי ובמשרדי  Accenture בהרצליה.

Accenture ישראל, הנמצאת בתנופת צמיחה ומגייסת בימים אלה מהנדסים וחוקרים לתחומי הסייבר, אשר ארחה את המשלחת במשרדיה בהרצליה, התאימה את עצמה למשמעת השוייצרית והתחילה את המפגש ב- 8:00 בבוקר. החבורה הגדולה התפצלה לשתי קבוצות ונהנתה מארבע הרצאות מרתקות, מזוויות שונות.

ד"ר איתן הדר, דירקטור בכיר, העומד בראש Accenture Labs ומרכז הסייבר בישראל  ציין כי אם האקרים רוצים להרוס מדינה הם צריכים לפגוע במערכת הפיננסית ובמערכות השליטה שלה. "אבל לכם כמנהלי IT יש יתרון יחסי" הרגיע את הנוכחים. "לדוגמא, בעת פריצה לבנין, אתם הרי יודעים איך הבניין שלכם נראה ובנוי ואילו ההאקר מגיע עם פנס ומתחיל לגשש אחר דרכי גישה ויעדים מעניינים.  הדבר דומה להיכרות שלכם עם המדינה והמערכות הקריטיות שלה כמו אנרגיה, פיננסים, בריאות וכד', זאת בניגוד להאקר שמגשש.  כעת נשאלת השאלה מה אתם עושים עם היתרון הזה  וכיצד האסטרטגיה העסקית שלכם, המשלבת בתוכה גם אסטרטגית סייבר, יכולה להמריא מפה."

נדב צפריר, מנכ"ל ומייסד 8 Team, ומפקד 8200 לשעבר, התמקד בחלק הנכבד שיש לצבא בכלל, וליחידת 8200 בפרט, בבניית האקו-סיסטם המקומי סביב נושא הסייבר סקיוריטי. בנג'מין חדד, מנהל בכיר ומוביל תחום Ventures ב- Accenture ישראל, דיבר על כך שארגונים לא יכולים לקפוא על השמרים, הם חייבים לחדש ולהתחדש כל העת וכי Accenture Ventures מסייעת לארגונים  להניע את החדשנות הזאת.

Advertisement

רועי שרייבר, מנכ"ל מגלן, חברת הגנת הסייבר והמודיעין של Accenture, הדגים תרחישי תקיפה אפשריים, ישירות מן השטח. שרייבר סיפר על פריצות סייבר לבתי חולים, למשל דרך ה- Wi-Fi בקפיטריה של בית החולים או באמצעות 'מחולל התורים' התמים, שכולנו משתמשים בו בין אם אנחנו עומדים בתור לרופא, למזכירות או לבית המרקחת. "בין השנים 2009 עד 2017 מספר הפריצות למוסדות בריאות ברחבי העולם יותר מהכפיל את עצמו, ונתון זה מתייחס רק לפריצות שאנו מכירים."

Continue Reading