מתקפות סייבר
סקר: משתמשים מאמינים כי הבנק יפצה את חשבונם במקרה של הונאת סייבר
סקר שביצעה חברת קספרסקי מעלה כי לגולשים יש בטחון כי הבנקים יחזירו להם כספים במקרה של פריצה מהרשת לחשבונם וגניבת כספים. אמונה זו גורמת להסרת אחריות מצד לקוחות הבנקים, ומצד שני מייצרת מערכת ציפיות מהבנק שיש לה השלכות פיננסיות ומיתוגיות.
יותר מ- 45% מהמשתמשים אשר מנהלים את כספיהם דרך האינטרנט, בטוחים כי הבנק יפצה אותם במקרה של הונאת סייבר. נתון זה עלה במסגרת סקר סיכוני אבטחת מידע למשתמשים פרטיים, שערכה חברת המחקר B2B בשיתוף מעבדת קספרסקי. אמונה זו מצד הלקוחות עלולה להשפיע על פעילותם של ארגונים פיננסים, שעלולים לסבול מהפסדים כספיים ומפגיעה במוניטין במקרה של הונאת סייבר.
נתונים מרשת אבטחת המידע של קספרסקי מראים כי מוצרי מעבדת קספרסקי הגנו בשנת 2013 על כ- 1.9 מיליון משתמשים מפני קוד זדוני המסוגל לגנוב כסף ברשת. כמות איומי הסייבר הפיננסי צומחת במהירות ועל פי נתוני מעבדת קספרסקי, כמעט כל עמוד פישינג ברשת (עמוד מזוייף שנועד לגנוב נתונים אישיים) מחקה דף באתר של בנק קיים, חנות מקוונת או שירות תשלומים. דפים מזוייפים אלה משמשים כדי לפתות אנשים למסור את פרטי חשבון הבנק המקוון שלהם. במקביל, כותבי הוירוסים ממשיכים ליצור תוכנות קוד זדוני חדשות המסוגלות להיכנס לחשבונות הבנק המקוונים ומאתרים דרכים חדשות כדי לעקוף
את אמצעי אבטחת המידע שמפעילים הבנקים.
אין זה מפתיע כי עברייני רשת מעדיפים לתקוף מחשבי משתמשים במקום את תשתיות הבנקים המאובטחות – קל בהרבה לגנוב נתונים ממכשיר בבעלות פרטית. במקביל, משתמשים מתעלמים לעיתים קרובות מהסיכונים, ומזניחים את ההפעלה של אמצעי אבטחת מידע בסיסיים בעת שימוש בשירותים פיננסים מקוונים, כגון חשבונות בנק. המחקר של B2B מצא כי 28% מהמשיבים אינם בודקים האם האתר אליו הם מכניסים את הנתונים האישיים שלהם הוא אמיתי ואינו מזוייף. 34% מהמשתמשים אינם נוקטים באף אמצעי כדי למנוע מהמידע שלהם להיגנב כאשר הם גולשים ברשתות Wi-Fi ציבוריות.
גישה זו לאבטחת מידע אישית ברשת, קשורה בין היתר לאמונה כי בנקים מחזירים ללקוחות כסף אם הוא נגנב על ידי עברייני רשת, ו- 57% בטוחים כי הבנק כבר נקט בכל אמצעי אבטחת המידע הדרושים.
לגניבה מחשבון של לקוח יש השלכות עסקיות על ארגונים פיננסיים – מלבד העלות הכספית עצמה, ישנה גם השפעה על מוניטין החברה ועל נאמנות הלקוחות. חברות משתמשות במגוון דרכים להגנה על הלקוחות שלהם מפני הונאות ברשת. אך בפועל, ניתן להשיג הגנה מלאה על פעולות כספיות רק באמצעות פתרונות ייעודיים, שפותחו על מנת לענות על האופי הייחודי של איומים פיננסים. בין היתר, פתרונות אלה יכולים להפחית את מספר האירועים המסתיימים בהחזר כספי ללקוחות.
לאחר ביצוע הערכה של הביקושים בשוק, ותוך מינוף הניסיון הנרחב בהגנה על משתמשים מפני התקפות סייבר, מעבדת קספרסקי יצרה את פלטפורמת Kaspersky Fraud Prevention עבור ארגונים פיננסים ומסחר אלקטרוני. הפתרון עונה על מגמות חשובות בשוק הפיננסי, כגון שימוש בטאבלטים וסמארטפונים כדי לבצע תשלומים מקוונים. הפלטפורמה תומכת במערכות חלונות ומק, וכן בפלטפורמות הניידות אנדרואיד ו- iOS. בנוסף לפתרונות השומרים על מכשירי הלקוח, הפלטפורמה גם כוללת רכיבי שרת המסוגלים לזהות פעילות הונאה, אפילו אם לקוח הקצה לא התקין את פתרון ההגנה במכשיר שלו. הגישה המקיפה לאבטחה מאפשרת לבנקים להגן בביטחה על לקוחותיהם מפני פשיעה מקוונת ולשמור על המוניטין שלהם.