Connect with us

מתקפות סייבר

איגוד האינטרנט הישראלי: ממוצע של יותר מ- 16,000₪ לתביעה נגד ספאמרים

פורסם

ב-

הכנס השנתי של איגוד האינטרנט הישראלי ייערך ביום שני 4/3 ויסקור את ההתפתחות האבולוציונית של רשת האינטרנט ויציג מגמות חדשות, פיתוחים עתידיים ויעלה לדיון תופעות חברתיות הקשורות לרשת. מבדיקה מיוחדת שנעשתה על ידי איגוד האינטרנט לקראת הכנס השנתי עולה כי מאז כניסת חוק הספאם לתוקף, בסוף שנת 2008, נפסקו 100 פסקי דין כנגד ספאמרים בישראל. התובעים פוצו ביותר ממיליון וחצי שקלים (1,623,500 ש"ח) מחברות שהפיצו דואר זבל בניגוד לחוק.

התיקון לחוק התקשורת מ-2008 שזכה לכינוי "חוק הספאם" קובע כי למפרסם אסור לשלוח פרסומת ללא קבלת הסכמה מפורשת ובכתב של הלקוח. הקנס המקסימלי שנקבע בחוק על כל עבירה עליו עומד על 1,000 שקל, ללא צורך להוכיח נזק כלשהו.

איגוד האינטרנט הישראלי מפעיל אתר מידע מקיף בנושא דואר זבל (www.isoc.org.il/spam), הנותן מענה והבהרות 'עשה ואל תעשה' בהתאם 'לחוק הספאם'. המידע מיועד למקבלי דואר זבל ולשולחי מסרים פרסומיים המעוניינים לפעול בהתאם לחוק. בנוסף, מציג האיגוד באתר מאגר מידע של כל פסקי הדין בנושא 'דואר זבל' מאז כניסת החוק לתוקף. איגוד האינטרנט זיהה את הצורך בהעלאת המאגר, לאור שאלות רבות המתעוררות בקרב קהילת משתמשי האינטרנט בהקשר 'לחוק הספאם'.
על פי דו"ח של חברת קספרסקי (2012) כמות הדואר זבל בעולם הגיעה לרמתה הנמוכה ביותר מזה 5 שנים. על פי אותו דו"ח, שיעור הספאם הממוצע לשנה החולפת עמד על 72.1 אחוזים, צניחה של 8.2 אחוזים בהשוואה ל- 2011. שנת 2012 התאפיינה במספר שינויים משמעותיים בדירוג המדינות המייצאות ספאם. סין נמצאת במקום הראשון בדירוג מפיצי הספאם, לאחריה ארה"ב ובמקום השלישי הודו.

ביום שני, (4/3), בין השעות 9:00-17:00 במתחם הקונגרסים בקרית שדה התעופה יתקיים הכנס השנתי של איגוד האינטרנט הישראלי. איגוד האינטרנט הישראלי חוגג 20 שנה לאינטרנט המסחרי בישראל ובמסגרת חגיגות ה-20 יוזם האיגוד את הכנס השנתי, שיסקור את ההתפתחות האבולוציונית של רשת האינטרנט ויציג מגמות חדשות, פיתוחים עתידיים ויעלה לדיון תופעות חברתיות הקשורות לרשת.

לכבוד האירוע החגיגי תגיע לישראל לין אמור, נשיאת איגוד האינטרנט העולמי ותסכם את מגמות 2012 ברשת העולמית. במליאת הפתיחה נסקור את התפתחות הרשת בעולם בתמיכתו של

Advertisement

מנכ"ל PEW Internet , לי ראייני שיגיע במיוחד לארץ ויביא ממחקרי המכון העולמי. עוד יציג פרופ' יוסי מטיאס, מנכ"ל מרכז המחקר והפיתוח של Google בישראל את המגמות העתידות והשינויים הצפויים בהרגלי הגלישה ברשת. משתתפים בולטים נוספים שיקחו חלק בכנס: ד"ר אלון הסגל, נשיא איגוד האינטרנט; אברום בורג, יו"ר הכנס; ד"ר טל פבל, מנכ"ל Middleeasternet; רפ"ק מאיר חיון, אגף החקירות והמודיעין, משטרת ישראל; פרופ' רפאל קרסו, אוניברסיטת בר אילן המרכז הרפואי הלל יפה; לי-אור אברבך, עורך פירמה; אימי עירון, מנכ"לית סלונה, אתר הנשים ופלטפורמת הבלוגרים ועוד שלל משתתפים ממגוון תחומים.
מי-טל גרייבר שורץ, סמנכ"לית רגולציה וקשרי ממשל באיגוד האינטרנט הישראלי: "משלוח דואר זבל הוא זמין, ישיר וחינמי וככזה אהוב מאוד על המפרסמים, אך מחקרים מראים כי הוא גוזל זמן יקר ממשתמשי האינטרנט. מטרת האיגוד היא למגר את התופעה ועל כן אנו קוראים למשתמשי אינטרנט, המקבלים דואר פרסומי, להגיש תביעה נגד הספאמרים. החוק הוכיח את עצמו ואנו שמחים שהיינו שותפים לחקיקתו. נתונים מראים כי כמות הספאם צומצמה והרתעת שולחי דואר זבל השיגה את מטרתה. עוד רבה העבודה לפנינו, על כן יש להמשיך בפעילות לצמצום המשלוחים. איגוד האינטרנט מרכז באתרו את כל המידע לקידום השימוש למטרות חיוביות באינטרנט, תוך עידוד הנגשת המידע מחד וצמצום התופעות המנצלות את אופייה הפתוח והחופשי של הרשת מאידך.

Continue Reading