Connect with us

מתקפות סייבר

אקסנצ'ר: בקרוב לא נזדקק לשמות משתמש ולסיסמאות

פורסם

ב-

המנהג הנפוץ של הקלדת שמות משתמש וסיסמאות כדי להיכנס לאתרים ברשת האינטרנט עשוי להפוך בקרוב למיושן. מחקר חדש של חברת המחקר אקסנצ'ר מגלה כי 60% מהצרכנים טוענים כי השימוש בשמות משתמש ובסיסמאות הוא מסורבל, ויותר משלושת רבעים מהם (77%) מעוניינים בשימוש בחלופות להגנה על ביטחונם באינטרנט.

לפי המחקר, הגולשים מתוסכלים משיטות אבטחה מסורתיות אלה, כי הם מרגישים שהן הופכות לפחות אמינות להגנה על הנתונים האישיים שלהם.

"כפי שהאקרים משתמשים בשיטות יותר מתוחכמות ופחות ברורות, סיסמאות כבר לא נראות כתשובות המוחלטות לשאלת האבטחה," אמר רובין מרדוק, מנכ"ל תחום האינטרנט והעסקים החברתיים של אקסנצ'ר. "סיסמאות מסורתיות צריכות להיות מותאמות כיום לשיטות חלופיות תוך שימוש בטכנולוגיות ביומטריות כגון זיהוי טביעת אצבע ואימות מכשיר שני שלבים. בשנים הקרובות אנו צפויים לראות הרבה יותר צרכנים מאמצים שיטות אבטחה אלה ושיטות אלטרנטיביות אחרות."

המחקר מגלה כי פתיחות לחלופות מתפשטת במדינות בחלקים שונים של העולם, כאשר לצרכנים בסין ובהודו הסיכוי הטוב ביותר לגישת פוסט-סיסמה (92% ו-84%, בהתאמה). יותר משלושה רבעים (78%) מהצרכנים בברזיל, מקסיקו ושוודיה, ו-74% בארצות הברית, גם מוכנים לשקול שיטות אבטחה אחרות מאשר דרכי ההתחברות הרגילות.

הסקר גם מצא כי פחות ממחצית (46%) מהצרכנים ברחבי העולם בטוחים באבטחת הנתונים האישיים שלהם.

Advertisement

"חששות אמון דיגיטליים אינם מוגבלים לסוג אחד של ארצות או לחלק מסוים בעולם" אמר מרדוק. "הן במדינות מפותחות והן במדינות מתפתחות, חשדנות הצרכן לגבי פרטיות נתונים ואמון דיגיטלי מתעצמת כאשר השוק מייצר כמויות חסרות תקדים של מידע על הצרכן ביותר ויותר מכשירים."