Connect with us

מתקפות סייבר

באיזה גיל ילדים כותבים קוד זדוני?

פורסם

ב-

האם נשמע הגיוני באמת שהילד בן ה- 11 שלך יכול לכתוב קוד זדוני? אני בספק. רוב ההורים יודעים שהילדים שלנו יכולים להיות לגרום נזקים במקרים מסויימים, אך מעולם לא עולה בדעתנו על כתיבת קוד זדוני.

ואולי צריך להעלות.

 הצוות של מעבדת AVG גילה עדות לכך שילדים כותבים קוד זדונים החלמ גיל 11, פעמים רבות כתעלולים.

אך לתעלולים אלה יש צד רציני.

רוב הילדים הכותבים קוד זדוני עושים זאת כדי להשוויץ בפני החברים שלהם, על ידי הדגמת "יכולות". הדבר יכול להיעשות על ידי גניבת הרשאות כניסה למשחק של אחר. זה יכול להישמע דבר של מה בכך, אך חשבונות משחק מקוונים מחוברים פעמים רבות לפרטי כרטיס אשראי כדי לאפשר רכישות במשחקים, ויכולים להיות מחוברים אליהם חשבונות וירטואליים הטעונים בעשרות ומאות דולרים.

Advertisement

יותר מכך, לרוע המזל, גיימרים רבים משתמשים בפרטי הכניסה עבור רשתות חברתיות רבות כגון פייסבוק וטוויטר, דבר המצב את הקורבן בסיכון להטרדות מקוונות.

מצאנו דוגמאות של ילדים צעירים הכותבים קוד זדוני, כולל בן 11 מקנדה. הקוד מתבצע בצורה של קוד זדוני הנכתב בסביבת .NET הקלה ללימוד עבור מתחילים, וקל להפעילה באמצעות קישור בדואר אלקטרוני או להפעילה ברשת חברתית

מדובר בתופעה מטרידה ומתגברת, והגיוני להניח כי לפחות חלק מהילדים יתפתו להתנסות בעבריינות רשת רצינית יורת כאשר יגדלו.

 

כיום ילדים חיים את עולם מהמחשב הרבה יותר מאשר הוריהם, אבל זה לא אומר שההורים צריכים להתעלם ממה הילדים עושים במחשבים. אנו ממליצים להורים להביע עניין במה הילדים שלהם עושים במחשבים, וללמוד יותר אודות היישומים בהם ילדים משתמשים ויוצרים.

Advertisement

החדשות הן לא רעות לגמרי. צפו בסרטון מכנס טד של מיטש רסניק, המטיף ליתרונות של לימוד ילדים כיצד לכתוב טכנולוגיות חדשות וקוד. הדבר מספר נקודת מבט שונה על הערך של תכנות יישומים על ידי ילדים.

Continue Reading