Connect with us

רשתות חברתיות

גברים רגישים יותר ביחס לגודל הלייק

פורסם

ב-

נשים מלקטות גברים ציידים, ההגדרה העתיקה הזאת להבדלים בין גברים לנשים כנראה לי משתנה גם בעידן הרשתות החברתיות – הגברים נמצאים במצוד אחר לייקים, מתאכזבים יותר, ולא יבחלו באמצעים כדי להראות שהלייק שלהם גדול יותר.

גברים מול נשים במדיה החברתית

גברים מול נשים במדיה החברתית

סקר שערכה מעבדת קספרסקי חושף כי גברים רגישים לגבי כמות הלייקים שהם מקבלים ברשתות חברתיות. במצוד שלהם אחר לייקים, הם בעלי סבירות גבוהה יותר מנשים לחשוף משהו מביך או חסוי אודות שותפים לעבודה, חברים או מעסיקים. כך, 14% מהגברים אומרים כי יחשפו משהו חסוי אודות חבר לעבודה, בהשוואה ל- 7% מהנשים. 13% מוכנים לפרסם משהו חסוי אודות המעסיק שלהם, ו- 12% יחשפו משהו מביך אודות חבר – בהשוואה ל- 6% בקרב נשים.

גברים גם מתאכזבים אם הם לא מקבלים את כמות הלייקים שקיוו לה – 24% דואגים שמספר קטן של לייקים לפוסטים שלהם יגרום לחבריהם לחשוב שהם לא פופולאריים, בהשוואה ל- 17% בקרב נשים. 29% מהגברים מודים כי הם מתאכזבים כאשר אדם חשוב להם לא עושה לייק לפוסט.

אנשים פונים לרשתות חברתיות כדי להשוויץ בפני חברים, לאסוף לייקים רבים ככל האפשר וכדי להרגיש טוב עם עצמם. אבל במהלך מסע זה לתיקוף חברתי אנשים משחקים עם האמת ומייפים את חייהם. המחקר מראה כי בסך הכל  אחד מ- 10 אנשים מכופף את האמת ברשתות חברתיות כדי לגרום ליותר אנשים להגיב בלייק לפוסטים שלו. המחקר גם מראה כי במרדף אחר הלייק, סביר יותר שגברים יוותרו על  הפרטיות שלהם לעומת נשים. אחד מ- 10 גברים (9%) יפרסם תמונה שלו בעירום בהשוואה ל- 5% בלבד מהנשים, ו- 13% מהגברים יפרסמו תמונה של החברים שלהם בלבוש חושפני.

כדי למשוך תשומת לב ולהבטיח מספר משמעותי של לייקים, אחד מ- 10 (12%) יציג מצג שווא כאילו הוא נמצא במקום כלשהו או עושה משהו שהוא לא לגמרי נאמן למציאות. נתון זה מטפס ל- 14% בקרב גברים, דבר שיכול להצביע על כך שרבים מעדיפים לקבל תשומת לב במדיה החברתית מאשר לשתף ייצוג מציאותי של חייהם.

 

Advertisement

במצוד אחר לייקים, גברים מוכנים ללכת רחוק יותר מאשר נשים, כשהם מפרסמים דברים אשר מציגים אותם ואת חבריהם באור בלתי מחמיא. על פי ד"ר אסטריד קארלוס, פסיכולוגית מדיה באוניברסיטת ורצבוג, "הנתונים מאוששים את ההנחה שגברים פחות ממוקדים בהרמוניה חברתית ומעדיפים לקחת יותר סיכונים". ואכן, 15% מהגברים הודו כי יפרסמו תמונה של חברים תחת השפעת אלכוהול, בהשוואה ל- 8% מהנשים. 12% מהגברים יפרסמו תמונה של עצמם בלבוש חושפני, ו- 9% מהגברים מוכנים אפילו לפרסם תמונה של עצמם ערומים, בהשוואה ל- 5% מהנשים.

יבגני צ'רשנב, מנהל המדיה החברתית במעבדת קספרסקי, מתריע כי התנהגות זו במדיה החברתית יכולה להציב אנשים בסיכון: "בחיפוש שלהם אחר תיקוף חברתי, אנשים מפסיקים לראות את הגבול בין מה שנכון לשתף, לבין מה שעדיף להשאיר פרטי", הוא אומר. "אבל חשוב להגן על עצמנו, וכן על הפרטיות של אחרים. המחקר מראה כי 58% מהאנשים מרגישים חוסר נוחות ואכזבה כאשר החברים של מפרסמים תמונות שהם לא רצו שיתפרסמו בציבור. בסך הכל, אנשים צריכים להפוך מודעים יותר למידע שהם משתפים ברשתות חברתיות, ולאבטח את המכשירים שלהם כדי להגן על עצמם ועל האהובים שלהם מפני איומים ".

ffforget.kaspersky.com כדי לקבל עדכונים, לספק משוב ולהשפיע על בניית האפליקציה.