מוצרי אבטחת מידע
שליש מהנוער בישראל מדווח על פריצה לחשבונות שברשותו
סקר מצב האינטרנט של בזק מציג נתונים על מצב הסייבר בישראל. מהסקר שערכו בחברה בקרב 1,000 בני נוער עולה כי לשליש (31%) מבני הנוער פרצו לחשבונות אישיים כגון פייסבוק, אינסטנגרם ודואר אלקטרוני. באוכלוסיה הבוגרת 21% מדווחים על כך שנפרץ חשבון שברשותם.
ציבור הגולשים מראה סימני דאגה – 66% מוטרדים מכך שאוספים עליהם מידע ברשת. עם זאת 43% לא עושים דבר כדי להגן על הפרטים שלהם. רק 45% מגינים על המכשיר הנייד, בהשוואה ל- 40% בשנת 2014. לעומת זאת 90% מגינים על המחשב. כדי להגן על עצמם 30% מהגולשים ברשת נמנעים משיחה על נושאים מסוימים, 23% מקפידים לנקות נתוני גלישה ועוגיות, 26% יימנעו מכניסה לאתרים מסוימים, 22% נמנעים מהעלאת תמונות מסוימות.
בנושא בריונות ברשת, תופעת "השיימניג ברשת", שבלטה מאוד השנה קיבלה ביטוי גם בסקר שביצענו שהראה כי 58% מהגולשים נחשפו לשיימינג ברשת בשנה החולפת, וכ-11% מאלה שנחשפו אליו, המשיכו ושיתפו אותו הלאה ברשתות החברתיות. עוד עולה כי 28% מהנוער (עד גיל 18) חווה בעצמו או מכיר אישית מישהו שחווה שיימינג ברשת. כמחצית מההורים לילדים בני 6-17 מתארים את התופעה כאחת התופעות ממנה הם חוששים לגבי ילדיהם, כש-17% חוששים ממנה מאוד, ו-30% די חוששים ממנה.
תופעה מדאיגה נוספת היא סרטוני הסנאף שמופצים בעיקר באמצעות הווטסאפ. לפי הסקר ניתן לראות מכך שכ- 50% מהציבור נחשפו לסרטוני סנאף בווטסאפ, כאשר בקרב בני הנוער שלושה מכל ארבעה בני נוער נחשף לסרטוני סנאף. מבין סרטוני הסנאף, מובילים תכנים המציגים פיגועי טרור. 42% מהציבור נחשף לתכנים מזירות פיגועים, 29% לתכנים בעלי אופי מיני, 29% לתכנים המציגים אלימות, 26% לתכנים קשים מתאונות דרכים ו-24% להתעללות בבעלי חיים.