Connect with us

מתקפות סייבר

יחסים בטוחים – גם באינטרנט

פורסם

ב-

גם חיפושים רומנטיים ברשת עלולים לעלות לעיתים למשתמש בעלות כספית, מחשב נגוע, או לכל הפחות עוגמת נפש. מספר לא מבוטל של פושעי סייבר מתחזים למחפשי קשר כדי לנצל את הרצון האנושי למצוא בן או בת זוג, ומלכודות דבש וירטואליות אינן דבר בלתי שכיח ברחבי הרשת. לכבוד חג האהבה (וולנטיינ'ס דיי), החליטו מומחי מעבדת קספרסקי להאיר חלק מהסכנות שבחיפושים רומנטיים ברשת.

הפופולאריות של שירותי היכרויות כגון Match.com, Are u intrested וכו' לא מאפשרת לפושעי הסייבר להתעלם מהם. דואר זבל המחקה התראות מאתרי היכרויות פופולאריים הוא דבר נפוץ בכל השפות המובילות. על ידי הקלקה על קישורים בהודעות אלה, מסתכן המשתמש בהדבקת המחשב בסוגים שונים של תוכניות זדוניות – שלרוב יורדות למחשב במקום התמונות של בן הזוג יפה התואר שהובטחו בהודעה.

אתרי היכרויות מזויפים אינם רק מהווים סיכון לפישינג או הדבקה בקוד זדוני – הם גם יכולים לסכן את כספו של משתמש בלתי זהיר. הונאה מוכרת היא הצעה להרשמה או אימות פרטים באמצעות הודעת טקסט בעלות זניחה יחסית, שלאחריה מגלה קורבן ההונאה כי לא קיבל כל גישה לאתר – מהטעם הפשוט שאין שום אתר ממשי מאחורי ההצעה.

דואר הזבל היצירתי ביותר שלא איבד את הפופולאריות שלו במהלך השנים הוא זה המכונה העוקץ הניגרי. הכותבים הרומנטיים עד מאוד של הודעות אלה מכוונים לקורבנות פוטנציאליים הנרשמים לאתרי היכרויות. "הנערה" שכביכול כותבת את ההודעות לרוב מתגוררת במדינה אפריקאית שסועת מלחמות. בן הזוג הפוטנציאלי מגלה כי "חברתו" החדשה היא יורשת מיליונים המוכנה לחלוק את העושר הזה עם בן זוגה. אך, כדי להוציא מהמדינה אותה ואת כספה, מתבקש החבר החדש לשלם עבור שירותים משפטיים. טקטיקה זו דורשת התכתבות ארוכת טווח מאחר ו

 

Advertisement

מספר זניח של אנשים יסכימו לשלם סכומים רציניים בהוראת הלב ולא הראש. ההודעות הראשונות נענות על ידי רובוט, אך לאחר שיוזם ההונאה מבין שיש כאן סיכוי, הוא נכנס להתכתבות. עבודה על קורבן אחד יכולה לקחת זמן רב ודורשת גישה אישית והבנת פסיכולוגיה אנושית. בשונה מהכלות "הניגריות", כלות "רוסיות" נדרשות לתמיכה כספית זעומה, מספיקה כדי לקנות כרטיס טיסה על מנת לפגוש את גבר חלומותיהן, שהופך כך טרף קל עבור פושעי הסייבר.

לדברי טטיאנה קולקובה, אנליסטית ספאם בכירה במעבדת קספרסקי: "האינטרנט מציע המון הזדמנויות מזמינות לתקשורת. אך זהו אינו תמיד מקום בטוח לרומנטיקה. תיארנו רק חלק ממלכודות הדבש הממתינות באינטרנט. כדי להימנע מאכזבה, עקבו אחרי ההנחיות: אל תבקרו באתרי היכרויות שאינם מוכרים, בייחוד אלה שמפרסמים את עצמם בדואר זבל, אל תפתחו דואר אלקטרוני ממקור לא ידוע ואל תענו על הודעות הנראות חשודות".

המאמר המלא זמין בכתובת http://www.securelist.com/en/analysis/204792279/Honey_traps_on_the_Internet

Continue Reading