Connect with us

ביטוח סייבר

למי מתאים ביטוח סייבר? כשהמידע וירטואלי, הסיכון ממשי – והוא ממשי יותר מתמיד

פורסם

ב-

כמעט כל עסק בישראל צריך ביטוח סייבר, ומי שלא צריך ביטוח סייבר כנראה שיצטרך ביטוח סייבר בקרוב. מדוע? כי כל עסק בעל מידע ממוחשב או דיגיטלי צריך ביטוח סייבר ומדובר במרבית העסקים במשק. עסקים שטרם עברו מודרניזציה יעברו מודרניזציה במוקדם או במאוחר ויתחילו להחזיק גם הם במידע רגיש באופן שחשוף למתקפות סייבר. למי מתאים ביטוח סייבר? לעסקים, חברות וארגונים מכל הגדלים – גם אם יש לכם עסק קטן יכול להיות לכם עסק עם מתקפת סייבר קשה.

מחזיקים מידע? לוקחים סיכון

אם אתם מחזיקים באופן דיגיטלי או ממוחשב מידע וזהויות של לקוחות וספקים, מידע רגיש כמו מידע רפואי ומשפטי, מאגר מידע גדול מכל סוג, נתוני אשראי, נכסים דיגיטליים משמעותיים ויקרים – אתם צריכים ביטוח סייבר. למעשה, בעידן הסופר-דיגיטלי שבו אנו חיים, ובהתחשב בכך שכמעט כל עסק מחזיק מידע אודות עובדים, לקוחות וספקים ו/או מתפעל חנות וירטואלית – כמעט כל עסק צריך ביטוח סייבר כבר עכשיו או יצטרך בעתיד הנראה לעין.

עסקים וחברות מכל הגדלים – לא רק דגים שמנים

כשאנחנו רוצים להבין למי מתאים ביטוח סייבר, חשוב להדגיש שהוא לא נועד רק לארגונים גדולים. וודאי שעבור הגורמים הזדוניים ארגון גדול מהווה דג שמן יותר. יותר מידע, יותר נקודות פריצה, יותר מה לגנוב. יותר מה להרוויח מבחינת הגורם הזדוני ויותר מה להפסיד מבחינת הארגון המותקף. הנתונים אכן ממחישים בבירור שככל שהעסק או החברה גדולים יותר ומעסיקים יותר עובדים – כך הם נמצאים בסיכון גבוה יותר לחוות מתקפת סייבר. 

בתוך כך חשוב להבין שגם עסקים קטנים ובינוניים נמצאים בסיכון ממשי, ולמעשה כ-50% ממתקפות הסייבר מנותבות לעסקים מסוג זה. יתרה מכך, עסק קטן, שהעתודות הכלכליות שלו מועטות יותר, וכמות ההשפעה שלו נמוכה יותר, נמצא בסכנה גדולה יותר לפשוט רגל ולסגור את שעריו באופן מוחלט כתוצאה מתקיפת סייבר.

שמרו על המוניטין 

ככל שהמוניטין של עסק, חברה או ארגון חיובי יותר, ככל שהם גדולים ומפורסמים יותר בציבור, כך יש להם גם יותר מה להפסיד לא רק מבחינה כלכלית – אלא גם מבחינה תדמיתית. וודאי שמתם לב שלעיתים קרובות מאוד מדווח בתקשורת המסורתית וברשתות החברתיות אודות מאגרי מידע גדולים של חברות-ענק שנפרצו וכל המידע הרגיש והאישי של הלקוחות שלהן הופץ. מדובר בפגיעה אנושה בתדמית ובמוניטין של החברה, פגיעה שקשה להתאושש ממנה, ובכל מקרה מדובר בתהליך ארוך, יקר ומורכב, ואשר מצריך מגוון של גורמים מייעצים, לרבות ייעוץ תקשורתי, ייעוץ משפטי וייעוץ תדמיתי. לשם כך חובה להחזיק ביטוח סייבר.

Advertisement

"לי זה לא יקרה"? הנתונים אומרים אחרת

הסטטיסטיקה לא משקרת. כבר לפני שנתיים, בשנת 2021, הלמ"ס פרסמה שכ-20% מכלל העסקים בישראל חוו תקיפת סייבר. זהו נתון משמעותי, ובהתחשב בכך שהיקף תקיפות הסייבר גדל בכל יום שעובר, ברור למדי שהנתון רק גדל והתעצם מאז. כשמדובר בעסקים בעלי 250 עובדים ומעלה הנתון עמד על 42%, שזה כמעט חצי. אם אתם מרגישים ביטחון בכך שלכם זה לא יקרה, מדובר בביטחון מרמה במיוחד, וכזה שחושף אתכם לרמאויות, נוכלויות ומתקפות סייבר אכזריות במיוחד. 

ביטוח סייבר – לא רק "בשביל שיהיה"

בשורה התחתונה, ביטוח סייבר הוא לא בגדר ביטוח מותרות או סמל סטטוס עבור ארגונים שיכולים להרשות אותו לעצמם כי הם גדולים וחשובים. הוא לא בגדר ביטוח "בשביל שיהיה" או ביטוח "just in case". מדובר בפוליסה הכרחית ומוצר צריכה בסיסי לכל העסקים המחזיקים מידע רחב ו/או מידע רגיש. למי מתאים ביטוח סייבר? בשנת 2023 אכן מדובר בכמעט כל עסק בישראל ובעולם. אל תחכו לתקיפה הראשונה – רכשו ביטוח סייבר עכשיו.

Continue Reading