מוצרי אבטחת מידע
למרות הסכנות הברורות: משתמשים עדיין משתפים מידע אישי ברשת
לפעמים אנחנו כל כך נהנים לפרסם מידע אישי בפייסבוק, שאנחנו שוכחים שכאשר נגיש קורות חיים למשל, המעסיק הפוטנציאלי ינסה לקרוא עלינו קצת ברשת, והוא עשוי בהחלט לגלות תמונות מביכות ואף אישיות, כאלה שהיינו מעדיפים שלא יראה. על פי מחקר שביצעה מעבדת קספרסקי, אנשים עדיין משתפים מידע אישי ברשת בפזיזות ונכנסים למצבים מסוכנים. 28% מהנסקרים שיתפו מידע חסוי בטעות ו-16% שיתפו באופן רצוני סודות לגבי עצמם – למרות העובדה כי המידע המועלה ברשת יכול לעלות להם ביחסים האישיים או במקום העבודה.
הסקר, אשר נערך בשיתוף פעולה עם חברת המחקר B2B, הקיף 12,000 אנשים ברחבי העולם והעלה כי אנשים רבים מסכנים מידע אישי באמצעות שיתוף מידע בערוצי תקשורת מקוונים בסביבה מקוונת מסוכנת. השיתוף עלול לכלול: תמונה של עצמם (45%), פרטי קשר (42%), תמונה של אדם אחר (32%), פרטים אישיים רגישים (30%) ונתונים הקשורים לעבודה (20%). יותר מכך, פוטנציאל הסיכון רק גובר, כשאחד מ- 6 משתף סודות לגבי עצמו (16%), בעוד 9% מסרו מידע אישי לגבי אדם אחר ו- 8% שיתפו מידע פיננסי רגיש.
וכל זה קורה למרות העובדה שחצי מהמשתמשים מודאגים מאוד לגבי ההשפעה המזיקה של חשיפת המידע הזה בציבור – גם ברמת הפגיעה הפיננסית. שליש מודאגים כי המידע עלול לפגוע ביחסים אישיים או להביך או לפגוע במישהו, ואחד מ- 6 (15%) הביע חשש כי הדבר עלול לפגוע בקריירה שלו.
רמת החשש הזה מסתבר כמוצדקת. 28% מודים כי שיתפו מידע חסוי בטעות ואחד מ- 10 סבל כתוצאה מכך. מתוך אלה שנפגעו, דיווחו הנסקרים על אובדן חברים (20%), בריונות (17%), פגיעה פיננסית (15%), סיום יחסים (13%) ופיטורין (13%)
עם זאת, 13% עדיין אינם נוקטים באמצעי זהירות כדי להגן על הפעילות המקוונת ועל המידע שלהם, ורק 43% שומרים על הפרדה בין פעילות מקוונת מול משפחה וחברים קרובים ופעילות מקוונת כללית או בודקים פעם נוספת את ההודעות והפוסטים שלהם לפני שהם נשלחים (39%). רבע מנסים להימנע משיתוף מידע לאחר ששתו אלכוהול, ו- 29% אכולי רגשות אשמה, פונים לאמצעי הבלתי יעיל של מחיקת היסטורית הגלישה שלהם לאחר ששיתפו מידע מזיק.
לדברי דיוויד אם, חוקר אבטחה ראשי במעבדת קספרסקי, "משתמשים רבים עדיין אינם יודעים איך לתרגם את המודעות שלהם לסיכון לפעולות זהירות באינטרנט. כשמכשירים כה רבים וערוצים מקוונים נמצאים בקצה האצבע שלנו, קל מדי לשתף מידע עם האנשים הלא נכונים מתוך חוסר תשומת לב. אם אתה לא שולט מספיק בפלטפורמה, ואין לך את אמצעי האבטחה והפרטיות המתאימים, אתה יכול לחסל במו ידיך קריירה ויחסים אישיים. ברגע שזה ברשת, זה שם לעד – לכן אם יש לך ספק, שמור אותו לעצמך".
רוצים לבדוק את האם ההתנהגות המקוונת שלך זהירה דיה? כנסו ל-כאן
מידע נוסף על התנהגות מקוונת זהירה ראו כאן