Connect with us

מתקפות סייבר

מעבדת קספרסקי ייעצה בכתיבת המשחק Watch Dogs של יוביסופט

פורסם

ב-

צוות של מומחי מעבדת קספרסקי שימש כיועץ עבור מפתחי משחק הפעולה Watch Dogs, שהושק בסוף השבוע שעבר על ידי Ubisoft, מפיקה ומפיצה של משחקי מחשב. מטרת שיתוף הפעולה הייתה להימנע מייצוג מוגזם או פרשנות שגויה של עולם הסייבר, ולהפוך את תרחישי הסייבר התיאורטיים במשחק, גם במהלך המשחק הפעיל וגם בשלבי פיתוח העלילה/דמות, למציאותיים ככל הניתן.

Watch Dogs מתאר את סיפורו של איידן פירס, האקר מבריק שהעבר העברייני שלו הוביל לטרגדיה משפחתית אלימה. כעת הוא נמצא במצוד אחר אלה שפגעו במשפחתו, כשהשחקן יכול לנטר ולפרוץ אל אויביו באמצעות מניפולציה של כל דבר המחובר למערכת ההפעלה המרכזית של העיר (ctOS). Watch Dogs  מאפשר לשחקן להשתמש בשיקגו ככלי הנשק האולטימטיבי ולהוציא לפועל את סגנון הנקמה האישי שלו.

צוות הפיתוח של Watch Dogs פנה למומחי האבטחה של מעבדת קספרסקי בתחילת 2013, זמן קצר לאחר שהאחרונה פרסמה מחקר מפורט אודות פעילות ריגול הסייבר אוקטובר האדום. זו הייתה מערכת כלי פריצה מתוחכמת לצורך פעילות ריגול סייבר המסוגלת לגנוב נתונים ממערכות מחשוב, ולאסוף מידע ממכשירים ניידים, להקליט אודיו אם למערכת יש מיקרופון, ללכוד מידע המגיע ממצלמות רשת, ולהעלות כל דבר לשרת. באותו הזמן, כשרוב התסריט של Watch Dogs כבר הושלם, המפתחים ביצעו בו שיפוצים אחרונים כדי להפכו לריאליסטי יותר. זו הנקודה בה הצטרף הצוות של מעבדת קספרסקי. הוא סיפק ייעוץ טכני והמלצות לגבי מה שהוא רואה כמדויק, ומה ניתן לעידון, שינוי או עריכה כדי להפוך את המשחק והעלילה לאותנטיים יותר מבחינה טכנית.

בהתייחסו לייעוץ עבור יוביסופט, אמר ויטאלי קמלוק, חוקר אבטחה ראשי בצוות המחקר והניתוח הגלובלי של מעבדת קספרסקי: "כאשר שמענו לראשונה על המשחק הסתקרנו מאוד. יוביסופט היו די מדויקים מבחינת הצפי של האיומים הקרבים, וכיצד ערים עשויות להיראות בעוד 5 עד עשר שנים. רבות מהפרצות המופיעות במשחק הפכו כבר למציאות. המשחק מעביר היטב מה עלול להתרחש אם השליטה על מערכות תגיע לידיים הלא נכונות. במשחק אתה יכול לקבל את השליטה בעצמך ולראות כיצד הדבר גורם לקשיים לאנשים מסביבך. אתה יכול גם להקצין דברים כדי להפיל כאוס על עיר. הפעולות שלך יכולות גם לפגוע או להרוג אנשים".

לדוגמא, רוב הפרצות במשחק עוסקות בחשיפה של מערכות שליטה אוטומטיות. זו מגמה חדשה שהחלה כבר לפני מספר שנים עם הופעת תולעת הסטוקסנט, אשר התקיפה מערכות שליטה תעשיתיות במתקן גרעין איראני. זו הייתה דוגמא לדרך בה תוכנת מחשב יכולה לקלקל דברים בעולם האמיתי – סטוקסנט קילקלה בפועל ציוד פיסי. וניתן לעשות את אותם הדברים ב- Watch Dogs.

Advertisement

לדברי קמלוק: "למרות שחלק מהפרצות במשחק דומות מאוד לאלו המתרחשות בעולם האמיתי, זו עדיין רק סימולציה – למרבה השמחה! חיוני להבין כי Watch Dogs אינה מלמדת אותך לפרוץ. מה שהיא יכולה לעשות היא להראות לך עד כמה האקינג יכול להיות כלי עוצמתי. אנו מקווים כי משחק זה יאפשר לאנשים לחשוב אודות האבטחה של מערכות ההפעלה העתידיות של ערים, ולקחת אותה ברצינות. אחרי הכל, אם מערכת כזו נפרצת, התוצאות יכולות להיות הרות אסון".

"העבודה עם מעבדת קספרסקי סייעה לנו לחזק את האותנטיות הטכנית במשחק", אמר תומס גפרויד, מנהל תוכן מותג, יוביסופט. "ישנה רמת חופש מסויימת שנאלצנו לשמר במטרה לשמור על ההנאה מהמשחק, כך שויטאלי והצוות שלו סיפקו לנו עצות במסגרת הפרמטרים של תוכן למשחק וידאו".

Continue Reading