Connect with us

רגולציה והומלנד סקיוריטי

סייבר הדור הבא:תלמידי תיכון השתתפו בכנס הסייבר

פורסם

ב-

תלמידי המחזור הראשון של מסלול הסייבר בתיכון "רוטברג" הציגו לאחרונה את עבודות הגמר שלהם וכבר הוזמנו להשתתף בכנס הסייבר הבינלאומי 2014 לצד בכירי עולם הסייבר בארץ ובעולם.

המשימות החדשות איתן התמודדו לאורך השנה תלמידי מגמת הנדסת תוכנה בתיכון רוטברג, לא היו בדיוק פתרון משוואות בגיאומטריה, אלא התמודדות מול האיומים המהותיים ביותר במאה העשרים ואחת והתייצבות מול אחת הבעיות הקשות ביותר של החברה המודרנית: איום הסייבר, שהינו טרור אינטרנטי, שבבסיסו ביצוע של פעולות טרור באמצעות מחשב. במסגרת תוכנית הלימודים, שפותחה בשיתוף חיל המודיעין, התנסו התלמידים בלוחמה קיברנטית בעזרת ערכת סייבר ייחודית המאפשרת פיתוח מצלמות ריגול, תוכנות הגנה והתקפה קיברנטיות ועוד.

חשיבה יצירתית ויזמות הן תכונות מרכזיות הנדרשות להצלחה בעולם ההייטק. הפרויקטים עליהם עבדו התלמידים במהלך לימודיהם במגמה, מכשירים אותם להתמודדות עם סוגיות מדעיות, חשיבה לא שגרתית, יזמות, עבודת צוות ועמידה בלוח-זמנים כפי שנדרש גם בתעשיית ההייטק האמיתית.

במרכז שבוע מגמת הנדסת תוכנה שנערך לאחרונה בתיכון רוטברג עמד נושא "אבטחת המידע" ובמרכזו היה ערב חגיגי בו השתתפו הורים, תלמידים וצוות ביה"ס. במהלך האירוע הציגו תלמידי יב' את עבודות הגמר שלהם, בהם הפרויקטים הראשונים בתחום הסייבר: יואב גולן בנה תוכנה נסתרת המאפשרת שליטה מרחוק על מחשב, גיל תייר- דיסק און קי שעם הכנסתו למחשב מעתיק את הקבצים ללא יכולת של המשתמש לדעת ופרויקט הגמר של רון לנדאו עסק בתכנת הצפנה בעזרת מפתחות ייחודיים. פרויקטים נוספים עסקו במגוון נושאים בהם מתעניינים התלמידים דוגמת משחק אפליקציה לאנדרואיד, תוכנה ללימוד פסנתר ומערכת ניהול לשירות הפסיכולוגי של דניאל דיאמנט שעל פי דרישה כבר נכנסה לפעולה.

ההרצאה המרכזית בערב עסקה ב"האקרים ועבריינות במרחב הקיברנטי". המרצה, הגב' קרן אלעזרי, הינה מאבטחת מידע מבוקשת בארץ ובעולם, עובדת עם נאט"ו ומסייעת לחברות גלובליות וישראליות להתגונן מפני התקפות אינטרנטיות. בהרצאתה הבהירה הגב' אלעזרי כי הפרשנות שלה למושג "האקינג" אינה בהכרח קרימינלית וכי הרבה מהטכנולוגיות שהשוק משתמש בהן נולדו בזכות אנשים עם חשיבה מחוץ לקופסה.

Advertisement

תלמידי המגמה ב"רוטברג" זכו גם לחוויה יוצאת דופן כאשר הוזמנו להשתתף בכנס הסייבר הבינלאומי 2014 שהתקיים השבוע בתל-אביב. במהלך הכנס פגשו התלמידים את האנשים העוסקים בתחום הסייבר בארץ ובעולם, נחשפו לתערוכה בה הציגו ודנו במגוון פתרונות הגנה בסייבר לקשת רחבה של מגזרים וצרכים.

מנהלת תיכון "רוטברג", ד"ר תמי קידרון הוסיפה: "אנו חיים בעידן בו המחשבים הפכו לחלק בלתי נפרד מחיינו- ככלי לימודי, תומך ומסייע אך גם הפכו אותו גם לכלי מלחמה. מדברים רבות על לוחמת סייבר כאחד מהאיומים המהותיים ביותר במאה העשרים ואחת הניצבים מול החברה המודרנית ואין ספק כי לבוגרי המגמה תהיה בעתיד תרומה מכרעת בהתמודדות עם אתגר זה. עם זאת חשוב לנו לחשוף את התלמידים גם להיבטים אתיים ומשפטיים כדי לפתח חשיבה ביקורתית שתאפשר קבלת החלטות מושכלות בכל הקשור לתחום הסייבר".

Continue Reading