Connect with us

מתקפות סייבר

עולם הסייבר הופך לרב מכר

פורסם

ב-

books-cyberעברו שנים רבות מאז שנושא הסייבר פנה רק לפלח צר באוכולוסיה של חובבי מדע בדיוני, כגון בספר נוירומנסר של ויליאם גיבסון, וקצת פחות שנים מאז כאשר וויל סמית' השמיד תוקפים חייזרים באמצעות וירוס מחשב ביום החמישי. בימים אלה הוא הולך ותופס מקום של כבוד בתרבות הפופולארית. הסדרה מר. רובוט מהווה פרשת דרכים לפריצת הנושא לעולם הטלוויזיה, ולצידה הנושא משתלב במשחקי מחשב וסרטים. מבט ברשימת רבי המכר של אמזון מראה כי כעת גם עולם הספרות הפופולארית נכנס למגמה, עם שני ספרים מובילים בתחום העסקי.

"עברייני סייבר: הכל מרושת, כולם פגיעים ומה אנו יכולים לעשות לגבי זה", זהו שמו של אחד מ- 10 הספרים העסקיים שנמכרו באמזון בשנת 2015. הספר אשר זכה לציון 4.6 מתוך 5, נכתב על ידי מרק גודמן, גורו בתחום אבטחת המידע אשר מכניס את הקוראים אל עולם הצללים הדיגיטלי וחושף דרכים מדאיגות בהן עבריינים, ארגונים ואפילו מדינות משתמשים בטכנולוגיות חדשות אל מול האזרחים".

ספר נוסף בדירוג הוא ,Data and Goliath של חוקר אבטחת המידע הידוע ברוס שיינר, המתמקד בפרטיות. הספר מציג כיצד בדיוק מה אנו יכולים לשנות בתוכניות המעקב הממשלתיות שלנו ולזעזע את המודלים העסקיים מבוססי המעקב, תוך שהוא מספק טיפים לגבי הדרך להגן על הפרטיות בחיי היומיום. "לעולם לא תביט בנייד, במחשב או בכרטיס האשראי, או אפילו במכונית שלך באותה הדרך", נכתב בתיאור הספר. הספר זכה לדירוג 4.7 מתוך 5.

הוושינגטון פוסט כתב על הספר "ממכר… מציג לקוראים עולם חדש של טכנולוגיה, בו שודדים הוחלפו בהאקרים, והקורבנות כוללים כמעט את כל מי שברשת".

בסקירה של אמזון לרגל בחירתו כספר הטוב של חודש מרץ, נכתב כי: "לא יפתיע אנשים רבים לקרוא כי מחשבים, רשתות ומידע אישי נמצאים תחת מתקפה מתמדת. רובנו מתקינים תוכנות אנטי וירוס נפוצות, שוקלים קליקים שלנו ומקווים לטוב. יותר מאשר שזה נשמע כמו תעסוקה, הסיפורים מאחורי גניבת נתונים הפכו לנפוצים כל כך שיש צורך בזיקוק שלהם. אז, הספר של גודמן צריך לדאוג לכך. כאשר קורות החיים שלך כוללים תארים כגון "עתידן הבית של ה- FBI", זה אומר שראית בדיוק מי זוחל בצינורות האינטרנט, וזה מטריד. סיפוריו אודות עברייני הסייבר ומגוון מעלליהם מזעזעים מבחינת כושר ההמצאה והתעוזה שלהם, וגודמן מציג את הסיוטים אחד אחרי השני בקצב מהמם. אבל לא הכל חסר תקווה – גודמן מחפש לחנך, ומספק עצות מרמה של מדיניות גבוהה ועד לפעולות מעשיות של היומיום להגנה על המידע שלך. למרות אפקט הפחד, אלה 400 עמודים מהירים, מהנים ומרתקים. הבעיה היחידה שלי היא .עם הכותרת, אשר מתריעה בפני האיום המתקרב. האיום הוא כן, והעתיד הוא כעת", ג'ון פורו

 

Advertisement