Connect with us

מתקפות סייבר

רואים עולם: קספרסקי משיקה מפת איומי סייבר בזמן אמת

פורסם

ב-

מעבדת קספרסקי השיקה מפת אינטראקטיבית לאיומי סייבר  המציגה באופן ויזואלי ובזמן אמת אירועי אבטחת סייבר המתרחשים מסביב לעולם. סוגי האיומים המוצגים כוללים אובייקטים זדוניים שזוהו במהלך סריקות המבוצעות בעת כניסה למערכות ועל פי דרישה, זיהוי על ידי אנטי וירוס לדואר אלקטרוני ולרשת, וכן אובייקטים המזוהים באמצעות מערכות משנה לזיהוי פרצות וחדירות.

בעולם איומי הסייבר הנוכחי נדרשות מספר דקות בלבד כדי להפיץ אפליקציה זדונית חדשה. תשתית הענן עם הפריסה העולמית של קספרסקי – "רשת האבטחה של קספרסקי" (KSN) – מסייעת

"בכל יום מעבדת קספרסקי מטפלת ביותר מ- 300,000 אובייקטים זדוניים. לפני שלוש שנים המספר עמד על 70,000 בלבד, אבל טכנולוגיית האנטי וירוס השתנתה עם הזמן ואין לנו בעיה להתמודד עם קצבי התעבורה העצומים", אמר דניס זנקין, ראש תקשורת ארגונית במעבדת קספרסקי. "מהיכן מגיעים התוקפים? היכן הכי הרבה משתמשים לוחצים על קישורים זדוניים? אילו סוגי קוד זדוני הם הנפוצים ביותר? סוג זה של שאלות נשאל על ידי משתמשים רבים. המפה החדשה שלנו לעולם איומי הסייבר מאפשרת לכולם לראות את היקף פעילות הסייבר בזמן אמת, ולזכות בטעימה כיצד מרגיש להיות אחד מהמומחים שלנו".למוצרי קספרסקי לקבל מידע אודות קבצים חשודים חדשים ואיומים אחרים, באופן אוטומטי וכמעט מיידית לאחר הופעתם. מנגנונים פנימיים של KSN מסכמים את המידע הנשלח אוטומטית דרך אלפי מכשירים מוגנים, שהמשתמשים שלהם הסכימו לשתף מידע אודות התוכנות החשודות שנתקלו בהן. לאחר השוואת התנהגות הקובץ על גבי מחשבים שונים, בחינה אל מול בסיס נתונים של אלפי אפליקציות לגיטימיות ושימוש באלגוריתם מקיף, המערכת מנפיקה פסק דין ראשוני לגבי זדוניות האובייקט. אם הוא זדוני, הגישה לאובייקט נחסמת מיידית עבור כל משתמשי מעבדת קספרסקי האחרים, וכך נמנעת מגיפה. רשת האבטחה של קספרסקי מחזיקה במידע העדכני ביותר אודות אירועי אבטחה, ואלה מתווספים אל מפת העולם בזמן אמת, כך שכל אחד יכול לצפות במגוון האיומים, והמהירות בה הם נפוצים.

מפת איומי הסייבר זמנה ב- http://cybermap.kaspersky.com. כדי לצפות יש לעשות שימוש בדפדפן הנתמך על ידי WebGL

Advertisement
Continue Reading