אבטחת מידע ארגונית
בזק בינלאומי יישמה פתרון GenAI בענן לשיפור היעילות וחיסכון בעלויות באמצעות Cloudojo

מערכת מבוססת בינה מלאכותית גנרטיבית שפיתחה והטמיעה Cloudojo בבזק בינלאומי הביאה לחיסכון של מאות אלפי שקלים ושיפור ניכר בשירות הלקוחות
בזק בינלאומי שיתפה פעולה עם חברת הבת שלה, Cloudojo, המתמחה ביישום פתרונות ענן ודאטה, במטרה לתת מענה לאתגרי חיפוש המידע של עובדיה במערכות ניהול ידע מורכבות ונפרדות אחת מן השנייה. באמצעות יישום פתרון המבוסס על בינה מלאכותית גנרטיבית (GenAI), הפכה בזק בינלאומי את הידע הארגוני לנגיש ושימושי יותר, מה שהוביל לשיפור ניכר בתהליכי עבודה, קיצור זמני מענה וחיסכון כספי משמעותי. בחברה מדברים על חסכון של מאות אלפי שקלים שהושג כתוצאה מהטמעת המערכת ושיפור ניכר בשירות הלקוחות.
המערכת החדשה, שפותחה על ידי Cloudojo, מבוססת על טכנולוגיית Retrieval-Augmented Generation (RAG) ומאפשרת לעובדים לאתר מידע ולבצע אוטומציה של משימות בשפה טבעית. היא הוטמעה בבזק בינלאומי בתוך פחות משמונה שבועות, ונבנתה על תשתית Amazon Web Services (AWS), כולל Amazon Bedrock לצד רכיבים נוספים שפותחו על ידי קלאודוג'ו, תוך שמירה על אבטחת מידע מלאה וגמישות בהטמעת מודלי AI שונים.
כדי לאפשר את הפתרון, נעשה שימוש בשירות של חברת אמזון. Amazon Bedrock היא פלטפורמה המאפשרת לארגונים "לחבר" בקלות מודלי בינה מלאכותית שונים, כמו Claude, Llama או OpenAI, בלי להסתבך עם הקמה ותפעול של תשתית טכנולוגית מורכבת, תוך מתן גמישות מלאה ואפשרות לבחור את המודל המתאים לצרכים המשתנים, להחליף אותו בקלות ולהבטיח שהמערכת תישאר עדכנית ובטוחה.
תוצאות עסקיות מדידות
בזק בינלאומי דיווחה כי הטמעת המערכת הובילה לירידה של מעל 20% בעלויות התפעול, חסכון של מאות אלפי שקלים בדמי רישוי ותחזוקה, צמצום של 35% בפניות פנימיות למחלקת ה-IT ושיפור של 28% בזמני המענה ללקוחות. בנוסף, זמן ההכשרה לעובדים חדשים התקצר באופן משמעותי הודות לנגישות מיידית לידע הארגוני.
חיים חזק, מנכ"ל Cloudojo, אמר: "הפתרון שפיתחנו עבור בזק בינלאומי מדגים את העוצמה של בינה מלאכותית גנרטיבית בשירות ארגונים. באמצעות ממשק שפה טבעית ואוטומציה של תהליכים, הצלחנו להפוך את האתגרים המורכבים של ניהול ידע להזדמנות עסקית שמביאה ערך אמיתי ומדיד."
איציק שליסברג, סמנכ"ל הטכנולוגיות בבזק בינלאומי, סיכם: "עובדי החברה נדרשו בעבר להשקיע זמן רב בחיפוש ידני אחרי מידע, מה שפגע ביעילות ובשביעות רצון הלקוחות. הפתרון החדש מאפשר לנו לעבוד חכם ומהיר יותר, ומוכיח את עצמו מדי יום כחלק בלתי נפרד משגרת העבודה."