מתקפות סייבר
גיימרים תחת התקפה: מעבדת קספרסקי זיהתה 11 מיליון התקפות על גיימרים ב- 2013
לא הרבה לאחר השקת ה- PlayStation 4 וה- Xbox One, חושפת מעבדת קספרסקי כי גיימרים ברחבי העולם המשתמשים במחשבים אישיים היו חשופים למספר עצום של התקפות במהלך 2013. מעבדת קספרסקי איתרה 4.6 מיליון יחידות קוד זדוני המכוונות לעולם הגיימינג, כשמספר ההתקפות הכולל נגד גיימרים מגיע ל- 11.7 מיליון ברחבי העולם. בממוצע, נחשפו משתמשים בכל יום ל- 34,000 התקפות הקשורות לקוד זדוני מכוון גיימינג.
הגיימרים ברוסיה סבלו יותר מחבריהם בעולם, לנוכח מספר עצום של 8813050 ניסיונות התקפה בין ה- 1 בינואר לדצמבר 2013. ויטנאם הייתה השניה עם 503947 ניסיונות התקפה וסין אחריה עם 376058. להלן 10 המדינות המובילות בדירוג הגיימרים המותקפים:
• רוסיה: 8813050
• ויטנאם: 503947
• סין: 376058
• הודו: 207245
• ספרד: 139078
• פולין: 127583
• תורכיה: 121164
• טיוואן: 97843
• תאילנד: 92914
• איטליה: 75155
גיימרים עומדים בפני סוגים שונים של ניסיונות התקפה על המערכות שלהם. פורומים מחתרתיים שורצים עברייני סייבר המוכרים גישה לחשבונות המשחק של אנשים, כגון לפורטל והחנות של Steam. השוק למכירת שמות משתמש וסיסמאות מונע על ידי התקפות המבוצעות על חברות הגיימינג עצמן. מוקדם יותר השנה, זיהתה מעבדת קספרסקי קמפיין ריגול נרחב אחר מספר גדול של יצרני משחקים מקוונים מרובי שחקנים, שהצליח לגנוב קוד מקור ומידע יקר ערך.
סוגי קוד זדוני שונים מכוונים אל משחקים ספציפיים, כגון המשחק הפופלארי Minecraft. מוקדם יותר השנה, כלי מזויף למיינקראפט שנבנה בג'אווה הבטיח לשחקנים יכולות כגון חסימת משתמשים אחרים, אבל למעשה, גנב שמות משתמשים וסיסמאות ברקע. כאשר Grand Theft Auto V יצא במהלך השנה, מספר אתרים הציעו הורדות מזויפות בחינם של המשחק שובר הקופות. אבל משתמשים שניסו להוריד את המשחק קיבלו רק קוד זדוני – דוגמא קלאסית לדרך בה מותגים עוצמתיים משמשים כדרך למשוך קורבנות להורדת קוד זדוני.
וישנן גם הונאות רגילות, כגון פישינג. הררים של הודעות דואר אלקטרוני נשלחים כדי לפתות משתמשים למסור נתונים או כסף, עם ההבטחה לקבלת מוצרי גיימינג מוזלים או בהנחות.
"למשחקי מחשב יש בסיס אוהדים הולך וגדל, שמשמעותו שמספר הקורבנות הפוטנציאלי עבור עברייני רשת נמצא גם הוא במגמת עלייה. עברייני הסייבר משקיעים מאמצים רבים בהתקפותיהם, ברמות תחכום גובר והולך. בייחוד בזמנים כגון חג המולד, כאשר משחקים חדשים רבים יוצאים לשוק, הגיימרים צריכים להיות מודעים במיוחד לסכנות ולהישאר מאובטחים", אמר כריסטיאן פאנק, אנליסט וירוסים בכיר, בצוות המחקר והניתוח של מעבדת קספרסקי.