מתקפות סייבר
טרנד מיקרו: פייפאל היה היעד העיקרי להתקפות סייבר בתקופת החגים בארה"ב
נוחות הקנייה היא קרוב לוודאי הסיבה העיקרית לכך שקונים רבים מעדיפים לבצע את קניות החג שלהם באתרי המסחר האלקטרוני ולא בקניונים העמוסים לעייפה – במיוחד כשמדובר בעונת החגים. אולם כידוע, אתרים אלה מהווים מקור סיכון משמעותי לקונים הנדרשים למלא את פרטי האשראי שלהם ומידע רגיש ובכך הופכים את אתרי המסחר האלקטרוני ליעד מבוקש להתקפות פישינג מצד גורמי פשע מקוון.
מומחי ענקית אבטחת המידע סיכמו את תקופת הקניות בחודש דצמבר החולף וערכו מיפוי של היעדים המותקפים ביותר בתקופה זו. ניתוח הנתונים מעלה כי ניסיונות וחברת האשראי ויזה תופסת את המקום השלישי עם 1,661 התקפות. עד כה, מבחינה גיאוגרפית, המערכות שנפגעו היו מטאיוואן, תאילנד וארה"ב. רוב האתרים שהותקפו היו שייכים לחברות האשראי הגדולות ובנקים מרכזיים.
בראש אתרי המסחר האלקטרוני המותקפים ביותר נמצא אתר המסחר הסיני Taobao עם 1,691 התקפות, Ebay עם 504 התקפות ואמזון 251 התקפות.