מתקפות סייבר
סיסמאות למחשב הן כמו תחתונים: כדאי לכם להחליף אותן לעתים קרובות!
הגיע הזמן לחשוף את האמת העירומה לגבי אבטחת הסיסמאות שלכם: החליפו אותן לעתים קרובות! אל תשתפו עם אף אחד! אל תשאירו אותן חשופות. מעבדת קספרסקי חברה למותג ההלבשה התחתונה הצרפתי Dagobear כדי לעורר מודעות בקרב המשתמשים לגבי החשיבות שבהגנה על פרטיות חייהם הוירטואלים, וזאת בעזרת תחתוני בוקסר בעיצוב במיוחד הנושא את לוגו חברת אבטחת הסייבר, כמו גם כמה כללי חיים בטוחים.
בימים אלו משיקה מעבדת קספרסקי קמפיין אירופי גדול במטרה לעורר את מודעות הצרכנים לגבי החשיבות של ניהול סיסמאות יעיל. סיסמת הקמפיין היא "סיסמאות הן כמו תחתונים. התייחסו אליהם בהתאם", והשורה התחתונה שלו אומרת כי כאשר זה מגיע לשמירה על הדברים החשובים באמת, המשתמשים צריכים להיות קפדניים לגבי שמירת ותחזוקת הסיסמאות שלהם בדיוק כמו שהם דואגים להלבשה התחתונה שלהם.
מחקר שנערך בשיתוף עם IFOP אשר השווה בין הרגלי השימוש האירופאים בסיסמאות לבין היחס שלהם להלבשה התחתונה שלהם, מצא כי 73% יעדיפו לצאת מהבית ללא הלבשה תחתונה מאשר לגלות את הסיסמה שלהם. במילים אחרות, משתמשי אינטרנט יעדיפו לשמור על פרטיות הסיסמאות שלהם – ההכרחיות לשמירה על נכסיהם הוירטואלים – מאשר על התחתונים שלהם. ההקבלה בין שמירה על פרטיות נתוני המשתמשים והרגלי השימוש בהלבשה תחתונה מצביעה על מספר הרגלים מפתיעים ביותר, בלשון המעטה.
עד כמה שזה נשמע מוזר, 71% ממשתתפי המחקר ישתפו את התחתונים שלהם עם מישהו שהם מכירים, אך לא ישתפו את הסיסמא שלהם עם אותו אדם. ובעוד ש-87% מהאירופאים מקפידים להחליף את התחתונים שלהם מידי יום, לא ניתן לומר שהם מקפידים על אותם "אמצעי זהירות" ככל שזה נוגע לסיסמאות שלהם – כמעט 50% מהם מחליפים את הסיסמאות פחות מפעמיים בשנה – ובמקרים מסוימים לעולם לא. יחד עם זאת, 44% מהנשאלים הודו כי כבר מסרו למישהו את הסיסמה שלהם.
אל תשתפו עם אף אחד, החליפו בקביעות, אל תשאירו אותם חשופים!
מעבדת קספרסקי נעזרה במותג ההלבשה התחתונה הצרפתי Dagobear כדי להמחיש את שלושת חוקי הזהב שניתן ליישם הן לגבי סיסמאות והן לגבי תחתונים: החליפו לעיתים קרובות! אל תשתפו עם אף אחד! אל תשאירו אותם חשופים! במסגרת שיתוף הפעולה, עיצבה Dogabear דגם מיוחד של תחתוני בוקסר שאולי יסייע למשתמשים להימנע מדליפות.
"המטרה העיקרית שלנו בקמפיין היא לקדם את המסרים שלנו בצורה קלילה ויצירתית. המשתמשים נוטים לחשוב שסיסמאות לא באמת מספקות הגנה, ועדיין, מספיק לדבוק במספר חוקים בסיסיים כדי לשמור על הנתונים הפרטיים שלכם בטוחים. לכן, מעל לכל, המטרה של מעבדת קספרסקי היא להעלות את המודעות ולעודד את המשתמשים להגן על הפרטיות שלהם ברשת", אמר נעם פרוימוביץ, מנכ"ל קספרסקי ישראל.
לדברי אלרד לורנס, מרצה לסוציולוגיה של חדשנות באוניברסיטת סורבון: "כילדים קטנים, לכולנו היו חלומות ביעותים מחשיפה פיזית. כאשר אנו גדלים – ועם הדיגיטציה המתגברת של חיינו – נראה שהפחד התרחב לחשיפה של הנתונים החסויים שלנו – זו תמונת מראה של האינטימיות שלנו. למעשה, אובדן סיסמה מתחבר אל הפחד מחשיפת המידע האישי שלך לעיני זרים. אם אנו לא רוצים למצוא את המידע שלנו מפוזר באינטרנט או נמצא בשימוש למטרות מזיקות – חיוני לשמור על כללי חיים בטוחים. החלפת סיסמאות, אי שיתוף, ובחירה של מספר סיסמאות לשירותים ולמכשירים הן התנהגויות אשר יביאו לחיים מרושתים מאובטחים ומוגנים".
כך תבחרו סיסמא טובה באמת
- הסיסמא צריכה לכלול לפחות 15 תווים בשילוב עם אותיות, מספרים וסימנים.
- אל תשתמשו במילים אמיתיות, אפילו אם הן כתובות בהיפוך אותיות – ניתן למצוא אותן בקלות.
- אל תשתמשו בסיסמאות מובנות מאליהן כמו השם שלכם, תאריך הלידה או שם בן הזוג או הילדים.
- הסיסמאות הנפוצות ביותר מורכבות מצירופים על המקלדת (123456, azerty) שמות משתמש, מילות גנאי והמילה "סיסמא". אלו הן סיסמאות שניתן לגלות בקלות. הימנעו משימוש בהן.
- אל תשתמשו בסיסמא אחת למספר חשבונות – כך אתם בעצם מסכנים את כולם.