מתקפות סייבר
קספרסקי: תגידו שלום ולא להתראות לכסף שנגנב לכם
בכל שנה הופכים אלפי משתמשי אינטרנט לקורבנות של פשיעת סייבר. מחקר של מעבדת קספרסקי חושף כי יותר ממחצית מהגולשים (52%) שהפסידו כספים לעברייני סייבר לא קיבלו את כספם בחזרה.
על רקע הצמיחה במגוון האיומים הפיננסים ברשת וברמות התחכום של פושעי הסייבר, צמחו ההפסדים הנגרמים מהונאות, גניבת זהות ופריצות למאות מיליארדי דולרים מדי שנה. לאור העובדה כי רבים מהמקרים אינם מדווחים, העלות הכלכלית האמיתית היא כנראה גבוהה בהרבה.
המחקר של מעבדת קספרסקי חושף עד כמה יקרות התקפות אלה עבור משתמשי האינטרנט, ועד כמה הן הפכו מכניסות עבור עברייני הסייבר. בממוצע, משתמש אינטרנט מפסיד 476 דולר בכל התקפה, ואחד מ- 10 אנשים שנסקר העיד כי הפסיד יותר מ- 5,000 דולר.
רוב הגולשים העידו כי הם מבצעים פעולות פיננסיות ברשת (81%) וקצת פחות ממחציתם (44%) מאחסנים נתונים פיננסים במכשירים המרושתים שלהם. הגידול המואץ במספר המשתמשים המבצעים עסקאות פיננסיות ברשת גרם במקביל גם לגידול מואץ במספר העבריינים המחפשים הזדמנויות לייצר הכנסות, ולכן נדרשים המשתמשים להגן על המכשירים שלהם ועל הכסף המנוהל דרכם. עם זאת, רק 60% ממשתמשי האינטרנט מגנים על כל המכשירים שלהם.
מסתבר כי עמדות המשתמשים לגבי הגנה מקוונת מושפעות מכך שהם מאמינים כי כסף שאבד יוחזר להם באופן אוטומטי. כמעט חצי (45%) מהנשאלים אמרו כי הם מעריכים שהם ישופו על ידי הבנקים ללא שום בעיה בעקבות אירועי פשיעה פיננסית. אבל כפי שמראה הסקר, יותר מחצי מהאנשים (52%) שנפגעו לא קיבלו את כל כספם חזרה.
"עברייני סייבר ממשיכים לחפש דרכים חדשות לנצל ולהונות משתמשים, וזו הסיבה שכה חשוב לשמור על עצמנו בכל זמן", אמר ויצ'סלאב זאקורזבסקי, ראש צוות מחקר אנטי קוד זדוני במעבדת קספרסקי. "עברייני סייבר מבצעים פשיעה פיננסית באמצעות קוד זדוני, פישינג וטכניקות נוספות. משתמש אינו יכול להניח שתמיד יקבל את כספו בכל תנאי. הדרך הטובה ביותר להישמר ברשת היא להבטיח כי אינך הופך לקורבן מלכתחילה, ולשם כך אנו ממליצים על תוכנה ייעודית שתגן על הזהות שלך ותשמור על המידע הרגיש שלך מחוץ להישג ידם של עברייני הסייבר".
Kaspersky Safe Money, אחד מהמאפיינים המרכזיים במוצרי מעבדת קספרסקי ללקוחות פרטיים, כגון Kaspersky Total Security, הוא מכלול של טכנולוגיות אבטחה שנועד להגן על פעולות פיננסיות ברשת תחת שלושה עקרונות – אמון באתרים, קישור אמין, וסביבה אמינה.