Connect with us

מובייל

בשורת אבטחת המידע של WhatsApp: הצפנה מקצה לקצה של ההודעות עד למכשיר הנמען

פורסם

ב-

marketingfacts.il

חדשות טובות לכל אוהבי הפרטיות: אפליקציית WhatsApp הפופולארית השיקה תכונת ברירת מחדל חדשה של הצפנה מקצה לקצה. זוהי פריצת דרך בשמירה על הפרטיות באינטרנט של המשתמשים שלה ברחבי העולם. השדרוג להגנה על הפרטיות יגרום לכך שזה יהיה כמעט בלתי אפשרי עבור מישהו לקרוא את הודעות המשתמשים באפליקציה, אפילו עובדי החברה עצמה לא יוכלו לעשות זאת.

WhatsApp, תוכנת יישום המסרים הפופולארית ביותר בעולם עם 600 מיליון משתמשים נכון לאוקטובר 2014, יצרה שותפות עם חברת הקוד הפתוח Whisper מערכות, הפועלת ללא כוונת רווח. הן יישמו את תוכנת הקוד הפתוח Textsecure כדי להרחיב ולהגביר את הפרטיות והאבטחה של WhatsApp, תוך יישום הצפנה מקצה לקצה על כל הודעות הטקסט. יצרנית האפליקציה תיארה את המהלך הזה כ"הפריסה הגדולה ביותר של הצפנה מקצה לקצה אי פעם".

Textsecure כבר הצפין בפועל בשקט הודעות WhatsApp בין מכשירי אנדרואיד במשך כשבוע, עד להשקה ולהודעה הכללית של החברה.

משמעות ההצפנה החדשה היא שהודעות WhatsApp ייסעו עכשיו את כל הדרmarketingfacts.ilך למכשיר של הנמען  כשהן מוצפנות לגמרי, ולא כפי שהיה עד כה, שהן היו מוצפנות רק בין המכשיר של השולח לבין השרת של WhatsApp. השינוי הוא כמעט בלתי נראה. WhatsApp צפויה בקרוב להוסיף תכונה שתאפשר למשתמשים לבדוק את זהותו של זה המבוססת על מפתח ההצפנה שלהם, כהגנה מפני התקפות man-in-the-middle שמטרתן ליירט שיחות. לפי אתר Wired, המשמעות של ההצפנה החזקה מקצה-לקצה היא שאפילו מארק צוקרברג בעצמו לא יוכל לחטט בשיחות שלך, גם אם התבקש על ידי גורמי אכיפת החוק.

תמונה: אתר www.markertingfacts.nl

 

Advertisement