Connect with us

מובייל

טרויאנים שולחי SMS בתשלום מתפשטים גם לישראל

פורסם

ב-

מומחה מעבדת קספרסקי, רומן אנוצ'ק, כותב בבלוג החברה אודות התפשטות טרויאנים שולחי SMS למדינות נוספות. כדוגמא, מביא אנוצ'ק את Trojan-SMS.AndroidOS.Stealer.a שהגיע לראש מצעד הקוד הזדוני של מעבדת קספרסקי, ואשר יודע לשלוח הודעות קצרות לשירותי SMS בתשלום ב- 14 מדינות ברחבי העולם. טרויאני אחר מאתה המשפחה FakeInst פועל ב- 66 מדינות, בהן ישראל. הטוריאני נחשף על ידי מעבדת קספרסקי בפברואר 2013, ומאז הופיעו 14 גרסאות שונות. בעוד הגרסה הראשונה התאימה רק לרוסיה, כיום מדובר במדינות לרוחב הגלובוס כולו, כולל  צרפת, פולין, ארה"ב, גרמניה, שוודיה, ניו זילנד, דרום אפריקה ועוד.

FakeInst מפיץ עצמו באמצעות התחזות לאפליקציה לצפיה בפורנו במכשירים ניידים. קובץ ההפעלה של הטרויאני כולל רשימת מספרים אליהם הוא שולח הודעות בהתאם לזיהוי המדינה בה הוא נמצא לפי הקידומת. כך לדוגמא, עבור הטווח 311-316, הטרויאני שולח 3 הודעות למספר 97605, שעלות כל אחת מהן 2$.

הטרויאני גם מתחבר לשרתי הפיקוד והשליטה לקבלת הוראות נוספות. בין הפקודות אותן הוא יכול לקבל, נמצאת גם האפשרות לשלוח הודעה עם תוכן מסוים למספר הרשום במערכת הפיקוד והשליטה, והיכולת ליירט הודעות נכנסות ואף להגיב להן.

במעבדת קספרסקי משייכים את הטרויאני לעבריינים דוברי רוסית, מאחר והגרסאות הראשונות כוונו לפעולה ברוסיה, וכן כל שרתי הפיקוד והשליטה מתארחים אצל ספקי אחסון רוסים.

התפשטות טרויאני FakeInst בעולם

Continue Reading