Connect with us

מתקפות סייבר

פייסבוק מגבירה את האבטחה: תאפשר לגולשים לסרוק את המחשב שלהם בחינם

פורסם

ב-

פייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם וחברת ESET, מפתחת האנטי וירוס NOD32, הודיעו על שיתוף פעולה שבמסגרתו תציע פייסבוק סריקת מחשב מלאה בחינם לגולשי הרשת החברתית, באמצעות סורק מקוון שפותח על ידי ESET במיוחד עבור גולשי פייסבוק, שיאפשר למשתמשים לאתר ולהסיר תוכנות זדוניות ווירוסים מהמחשב שלהם.

"תוכנות זדוניות עלולות להתחבא במחשב לא מוגן במשך חודשים מבלי להתגלות" מסביר צ'יטאן גואדה, מהנדס תוכנה בכיר בפייסבוק. "בזמן הזה התוכנה הזדונית יכולה לאסוף הרבה מאוד מידע אישי אודות הגולש ובמקרים מסוימים גם להפיץ את עצמה למחשבים אחרים. הסורק המקוון של ESET לפייסבוק יאפשר לנו להפחית באופן ניכר את מספר הקישורים הזדוניים המופצים בפייסבוק מדי יום" מוסיף גואדה.

איך זה עובד?

כאשר משתמש פייסבוק מתחבר לחשבון שלו, פייסבוק תבדוק סימנים להתנהגות חשודה בפרופיל – כמו משלוח של הודעות ספאם או הפצה של קישורים מפוקפקים למשתמשים אחרים. אם פעילות מסוג זה אותרה, פייסבוק תציע למשתמש לסרוק את המחשב שלו באמצעות הסורק המקוון של ESET לפייסבוק – המופעל מתוך פייסבוק עצמה, ללא תשלום או הפרעה לתהליך הגלישה.

לאחר שהמשתמש הפעיל את הסורק המקוון, הוא יכול להמשיך בגלישה לפרופיל שלו או לשירותים אחרים, ללא כל הפרעה לביצועי המחשב. כאשר הסריקה הסתיימה, המשתמש יקבל התראה על כך לפרופיל הפייסבוק שלו, ויוכל גם לצפות בתוצאות הסריקה, ולמחוק כל וירוס או תוכנה זדונית שנתגלתה.

Advertisement

בחברת ESET מבקשים להדגיש שהסורק המקוון לא מהווה תחללידיעה על פייסבוקיף לתוכנת אנטי וירוס שמותקנת כדרך קבע על המחשב, כיוון שאין הוא מספק הגנה בזמן אמת – כלומר, כשהמחשב נדבק בנוזקה – אלא רק בעת ביצוע הסריקה היזומה.

פרטים מלאים ניתן לקרוא בבלוג של פייסבוק אותו ניתן למצוא כאן.