Connect with us

מתקפות סייבר

צ'ק פוינט מצטרפת לפרויקט No More Ransom

פורסם

ב-

פרויקט No More Ransom כולל כעת גם חברה מישראל, כאשר צ'ק פוינט מצטרפת כשותפה מובילה לפרויקט. עם זאת ישראל לא ממש זוכה לנציגות בפרויקט, מכיוון שמשטרת ישראל עדיין לא הודיעה על הצטרפות. צ'ק פוינט מצטרפים  יותר מ- 30 שותפים חדשים מהמגזר הציבורי והפרטי. השותפים החדשים מביאים עימם כלים נוספים לשחרור הצפנה, ומציעים פתרונות חדשים לקורבנות של תוכנות כופר.

No More Ransom הושק ביולי 2016 על ידי משטרת הולנד, היורופול, Inter Security ומעבדת קספרסקי,  כדי להילחם בתוכנות הכופר, תוך שהוא מציג רמה חדשה של שיתוף פעולה בין רשויות אכיפת חוק למגזר הפרטי. בפורטל הפרויקט, משתמשים יכולים למצוא מידע אודות תוכנות כופר, כיצד הן פועלות, וחשוב מכל, כיצד להגן על עצמם ולשחרר קבצים לחופשי באמצעות כלים לשחרור הצפנה.

 

לפרוייקט מצטרפות היום Bitdefender, Emisoft, צ'ק פוינט וטרנד מיקרו כשותפות ליבה. כתוצאה מכך, יתוספו ל- nomoreransom.org 14 כלים חדשים לשחרור הצפנה ול- 8 הכלים שכבר זמינים שם בחינם עבור קורבנות תוכנות הכופר. עד עתה, כמעט 6000 אנשים כבר שחררו בהצלחה את הקבצים שלהם ללא צורך לשלם לעבריינים.

שותפים תומכים נוספים שהצטרפו הם: AnubisNetwork, ארגון Armor למניעה ולחימה בהונאות (APCF), AON, BH Consulting, CECyF (מרכז מומחים נגד עברייני סייבר בצרפת), Cyberlwas.NET, Cylance, DATTO, ESET, FS ISAC (שירותים פיננסים – מרכז שיתוף מידע וניתוח), G-DATA, Heimdal Security, s21Sec, Smartfense, SWITCH, ארגון החברים במערכת התשלום הבין בנקאית באוקראינה (EMA), CET-EU, IRISS CERT (שירות הדיווח ואבטחת המידע האירי), CIRCL.LU (מרכז תגובה לאירועי מחשוב בלוקסמבורג) ו- SI-CERT (צוות תגובת חירום בסלובניה).

Advertisement

משטרות אוסטריה, קרואטיה, פינלנד, מלזיה, רומניה, סינגפור וסלובניה, הצטרפו גם הן כשותפות תומכות, נתון המביא את סך המדינות המעורבות ל- 22.

"כמעט אף אחד אינו מוגן מפני תוכנות כופר. המידע שלנו מראה כי במהלך השנה האחרונה התקפות על עסקים גדלו פי 3, וקצב המתקפות זינק ממתקפה בכל 2 דקות בתחילת השנה למתקפה מדי 40 שניות. משתמשים פרטיים מותקפים בקצב שזינק מכל 20 שניות לכל 10 שניות. במקביל, נרשמה עליה מדאיגה  במספר תוכנות הכופר החדשות. למרות שקורבנות רבים ששילמו את הכופר לא זכו לקבל גישה לקבצים שלהם (אחד מ- 5 עסקים), קורבנות רבים מדי עדיין בוחרים לשלם דמי כופר. פרויקט זה מספק חלופה למשתמשים בכל העולם – לשחרר את הקבצים ללא תשלום כופר", אמר יורנט ואן דר ויל, חוקר אבטחה בצוות המחקר והניתוח הגלובלי של מעבדת קספרסקי.

גם המגזר הפרטי וגם רשויות האכיפה מגבירים מאמצים כדי להילחם בעברייני הסייבר המשתמשים בתוכנות כופר כדי לסחוט את קורבנותיהם. עם זאת, מודעות היא רכיב המפתח במלחמה לעצירת מגפת הכופר ומספר אמצעי הגנה פשוטים יכולים למנוע נזק רב: שימוש קבוע בגיבוי, אנטי וירוס חזק, עדכון קבוע של כל התוכנות במחשב ושמירה על ערנות בכל זמן.