Connect with us

מתקפות סייבר

אתגר הסייבר של ישראל יתקיים בסדנת יובל נאמן

פורסם

ב-

מומחי סייבר, יוצאי יחידות טכנולוגיות, חברות הייטק, ובני נוער מצטיינים מתוכניות הנוער המובילות בארץ, ישתתפו באתגר הסייבר הגדול בארץ, שיתקיים בכנס הסייבר הבינלאומי באוניברסיטת תל אביב ב- 14 לספטמבר על ידי סדנת יובל נאמן, מטה הסייבר הלאומי והמרכז האינטרדיסציפלינרי ללימודי ומחקר סייבר, אוני' ת"א. הכנס נחשב לאחד הגדולים בעולם בתחום הסייבר, וצפויים להגיע אליו אלפי בכירים מהמגזר העסקי, הממשלה וכוחות הביטחון, לצד שורה של בכירים מחו"ל.

אתגר הסייבר הינו משחק בסגנון של "Capture The Flag" – בו צוותים מתחרים זה בזה בפיצוח קוד מורכב ופריצה למחשב ממוגן. באתגר הנוכחי ינסו הצוותים לחדור וירטואלית למחשב מרכזי של בנק דמיוני ולבצע דרכו פעולות שונות. אתגר הסייבר הגדול של ישראל הוא פרי של שת"פ יוצא בין סדנת יובל נאמן וחברות הייטק מובילות.

בשלב הראשון של המשחק, בניהולה של יחידת אופק של חיל האוויר, יתקיים משחק אינטרנטי הבוחן יכולות התחום זה. השלב הבא, אתגר הסייבר של חברת סימנטק, ענקית אבטחת המידע הגדולה בעולם, יהיה משחק פנים אל פנים בסגנון capture the flag שיתקיים ביום הראשון לכנס. אתגר הסייבר ידרוש מן המשתתפים לשלב בין ידע מסחרי בתחום הסייבר לידע בטחוני. גיא מזרחי מנכ"ל סייבריה ומני ברזילי חבר בפורום הבכיר של סדנת יובל נאמן למדע, אונ' ת"א, יזמו את אתגר הסייבר שיתקיים בחסות משותפת של החברות סימנטק, EMC-RSA, התעשייה האווירית וסלקום. בין היוזמים גם יואב צרויה, שותף ב JVP CYBER LABS.

ד"ר ארנה ברי, סגנית נשיא ב-EMC, ראש תחום חדשנות וצמיחה במרכזי המצוינות של EMC בארה"ב וב-EMEA:"תעשיית הסייבר זקוקה למוחות מבריקים אשר יודעים לא רק לתת מענה למתקפה בעת התרחשותה אלא גם לצפות ולהיערך לה מבעוד מועד. ההתמודדות עם אתגרי סייבר דורשת חשיבה שונה מזו שהורגלנו לה בתחום אבטחת המידע בשנים האחרונות, ומי שחפץ בעבודה בלתי שגרתית, פורצת דרך ומתגמלת ברמה המקצועית והאישית, ישכיל לבחור בכיוון הזה, שהביקוש לו רק גובר והולך בתעשייה העולמית. אני מקווה כי רבים ייענו לאתגר שמציב המשחק ויגיעו לבחון את כישוריהם בתחום. למצוינים בתחום אבטחת הסייבר, יש הזדמנות לפתח קריירה בחברות הפועלות בתחום בפארק הטכנולוגיות המתקדמות בבאר שבע, בהן EMC".
מובילות האתגר, גילי נצר, מנהלת שיווק אזורית בסימנטק וגילי דרוב– היישטיין, מנהלת, סדנת יובל נאמן הוסיפו: "השילוב בין התעשייה לבין האקדמיה יבוא לידי ביטוי בצורה הטובה ביותר בטיפוח הדור הבא של הסייבר. כמי שעוסקות בסייבר ובקידום התודעה לנושא וכאמהות לילדים שמתעניינים בתחום אנו רואות בשילוב בני נוער לצד מומחי סייבר וטכנולוגיות מקצועיים באירועי הכנס ובאתגר בפרט, מטרה בעלת חשיבות גבוהה".

סא”ל מ. מיחידת אופק – יחידת התוכנה של חיל האוויר: "יחידות המחשוב של צה"ל עומדות כבר שנים בחוד הלחימה – הן בהגנה על סודות המדינה והן בפעולות פרו-אקטיביות שונות. אתגר זה יכול להוות הזדמנות מצוינת עבורנו לשתף פעולה עם המגזר האזרחי בפעילות קיברנטית מורכבת".

Advertisement

אסתי פשין, ראש מנהל מערכות סייבר בתעשייה האווירית: "התעשייה האווירית שמה דגש מרכזי בפעילות הסייבר אותה היא מציעה ללקוחותיה, על השילוב בין פרקטיקות מתחום ההאקינג לבין פרקטיקות הנדסיות ומחקריות מתקדמות. שיתוף הפעולה עם סייבריה, חממת ההנגשת הסייבר של התעשייה האווירית, הוליד טכנולוגיות ויכולות יחידות מסוגן. אנחנו מזמינים האקרים ומומחי מחשבים לקחת חלק באתגר, ובהמשך, באקו סיסטם המתהווה בנושא הסייבר בישראל".
גיא מזרחי, מנכ"ל סייבריה, חממת הנגשת הסייבר של התעשייה האווירית: "המתמודדים במשחק הסייבר ידרשו להתגבר על אתגרים מתחום אפליקציות, תשתיות, איסוף מודיעין וניצול פגיעויות. אנו קוראים להאקרים ולמומחי טכנולוגיה להירשם ולהשתתף."

יואב צרויה, שותף ב JVP CYBER LABS "ההשקעה בהון האנושי היא קריטית להמשכיות המובילות הטכנולוגית של ישראל בתחום הסייבר. אתגר הסייבר מהווה מפגש של המוחות המבריקים בתעשייה להפגנת יכולתם, כלי שיווקי לחשיפת התחום לקהלים רחבים, שיהוו הדור הבא של החדשנות בתחום."