מתקפות סייבר
בזק: אנשי היי-טק חוו פי 3 יותר פריצות והונאות ברשת מגולשים רגילים
נתונים מפתיעים בנוגע לאבטחת המידע של הישראלים ברשת עולים מדו"ח מצב האינטרנט של בזק לשנת 2014. בזק פרסמה לראשונה דו"ח שנתי מקיף, הסוקר את מצב האינטרנט בישראל, ואת התנהגות הגולשים, הצרכנים, הקוראים והמשתמשים באינטרנט בישראל, במטרה לקבל תמונה מלאה על החיים הדיגיטליים כחול-לבן.
כ-20% מהנשאלים דיווחו כי חוו השנה תקיפה או הונאה ברשת (24% חוו פריצה למייל, לפייסבוק או לחשבונות באתרים אחרים, 15% חוו גניבת פרטי כרטיס אשראי או זיופם). נתון מעניין באותו נושא, חושף כי דווקא משתמשי אינטרנט מנוסים (כדוגמת היי-טקיסטים), שאמורים להיות בקיאים יותר בתוכנות ההגנה, חוו פי 3 יותר פריצות והונאות ברשת מגולשים רגילים.
65% מהגולשים חוששים מהמידע שנאסף עליהם ברשת, למרות זאת, רק 48% מחליפים את סיסמאות הגישה שלהם מדי פעם, 52% מהגולשים לא עושים זאת. 60% מהגולשים נוהגים לנקות את היסטוריית הגלישה שלהם ברשת ואת קבצי ה-Cookies, ו-40% לא עושים זאת.
הישראלים אוהבים ויודעים להגן על המחשב הנייד או הנייח שלהם באמצעות אנטי-וירוס, אך הם לא ממש מקפידים לעשות זאת לטלפון החכם שלהם: ב-95% מהמחשבים הנייחים וב-92% מהמחשבים הניידים מותקנת תוכנת אנטי וירוס, בעוד רק ב-41% ממחשבי הטאבלט וב-40% ממכשירי הסמארטפון מותקנת תוכנה כזו.
כ-62% מההורים עוקבים בתדירות גבוהה אחרי פעילות הילד באינטרנט והגיל הממוצע בו הילד מקבל סמארטפון ירד ל-11 (הגיל הצעיר ביותר הוא 7.5).
בזק ביצעה את הסקר בשיתוף ד"ר מינה צמח, במדגם מייצג בן 522 איש המייצגים את האוכלוסייה הבוגרת, מתוכם 295 הורים לילדים בגילאים 17-6. הראיונות נערכו באמצעות האינטרנט בתחילת חודש דצמבר 2014.
את הסקר המלא ניתן לקרוא כאן.