Connect with us

התרעות

הזינוק הבא: שוק ביטוחי הסייבר צפוי להשליש את עצמו בתוך פחות מחמש שנים

פורסם

ב-

תמונה לביטוח סייברשוק ביטוח הסייבר ישליש את עצמו ויגיע לשווי של כ-7.5 מיליארד דולר בפרמיות שנתיות בשנת 2020. ענף הביטוח ייאלץ להתמודד עם מתחרים חדשים שעשויים לערער את הענף כמו גוגל, אם חברות הביטוח לא יפעלו מהר כדי לפתח מוצרי ביטוח סייבר חדשים, כך לפי דו"ח חדש שהתפרסם לאחרונה.

מבטחים ומבטחי משנה מחייבים כיום מחירים גבוהים עבור כיסוי נזקי סייבר ומגבילים את הכיסוי לגובה מסוים של הפסדים פוטנציאליים, ולכן הם מרתיעים חברות מקניית ביטוחי סייבר, כך אמר בדו"ח יועץ של חברת PwC. מבטחים מסוים בחרו להישאר מחוץ לשוק הזה מחשש לסיכונים הכרוכים בביטוחי סייבר.

"אם התעשייה תתמהמה יותר מדי זמן, קיים סיכון כי מתחרה חדש מבחוץ ייכנס וישתלט על השוק על ידי חיתוך אגרסיבי במחירים או על ידי הצעת תנאים הרבה יותר נוחים" אמר היועץ של PwC.

בראיון לרויטרס אמר פול דלברידג', שותף בנושאי ביטוח בPwC-, כי אנשי דור המילניום, הנמצאים כיום בגילאי ה-20 וה-30, נוטים לסמוך יותר על מותגים כגון גוגל או אפל (AAPL.O) מאשר על מבטחים קונבנציונליים. "אני יכול לראות את גוגל הופכת להיות יצירתית מאוד בתחום הזה" אמר דלברידג'. הוא הוסיף כי חברות טכנולוגיה עשויות להיות מצוידות טוב יותר מחברות ביטוח בידע הנדרש כדי לתמחר סיכוני סייבר.

מרבית הכסף מתוך שוק הסייבר הנוכחי ששוויו 2.5 מיליארד דולר הוצא בארה"ב, כאשר הגנת הסייבר התמקדה בדרישה להודיע על פרצות בנתוני החברות.

אולם לפי דלברידג' האיחוד האירופי צפוי ללכת בעקבות ארה"ב ולתרום מאוד לצמיחה בביטוחי הסייבר.

Advertisement

דו"ח נפרד שיצא השבוע על ידי חברת הביטוח הגרמנית אליאנץ (ALVG.DE) טען כי שוק ביטוח הסייבר יכול לגדול ל-20 מיליארד דולר בשנת 2025. "יש מגמה כללית של הקשחת תנאי ההגנה על נתונים, מגובה באיום של קנסות משמעותיים במקרה של הפרה" אמר נייג'ל פירסון, אחראי על תחום הסייבר באליאנץ.

תמונה: וויקיפדיה