Connect with us

מתקפות סייבר

לראשונה מיקרוסופט תציע תגמול להאקרים

פורסם

ב-

 מיקרוסופט משנה כיוון ומושיטה יד להאקרים, כשהיא מכריזה על תוכנית תגמולים חדשה. התוכנית החדשה סוגרת פערים מול המדיניות של גוגל ופייסבוק בנושא גילוי הפרצות, ואף במקרים מסוימים מציעה סכומים גדולים יותר.

מיקרוסופט הכריזה על סכומים של עד ל- 100 אלף דולר עבור קבלת מידע אודות פרצת אבטחת מידע אשר יכולה לשמש כדי לעקוף הגנות של מערכת חלונות – החל מהגרסה הקרובה של חלונות 8.1 שתצא לשוק בהמשך החודש. מיקרוסופט גם מציע סכום נוסף, "מענק הגנה" של 50 אלף דולר עבור טכניקות הגנה שיציעו לה כדי למנוע את אותן פרצות בעתיד. סכום נוסף אותו מציע מיקרוסופט הוא 11 אלף דולר עבור פרצות בגרסת הניסיון של אינטרנט אקספלורר 11. מדובר במדיניות חריגה בנוף אבטחת המידע,  אשר מציע תגמול על גילוי פרצות בבטא.

"אנו לא חושבים שיש תוכנית תגמולים אחת המתאימה לכולם, לכן אנו משיקים שלוש תוכניות תגמול", אמר מייק ריבי, מנהל מרכז תגובות אבטחת המידע של מיקרוסופט.

השינוי ביחס של מיקרוסופט לתוכניות תגמול להאקרים נובע מצמיחתן של תוכניות תגמול עצמאיות – כגון אחת הממומנת על ידי HP-Tipping Point. סיבה נוספת, אותה מציע הבלוגר בריאן קרבס, היא תרגיל שיווקי של מיקרוסופט אל מול חוסר ההצלחה של מערכת חלונות החדשה.