Connect with us

אבטחת מידע ארגונית

מיזוג חשוב בעולם הסייבר: בוטומליין רכשה את אינטלינקס הישראלית

פורסם

ב-

שוב מגלים האמריקנים את יתרונותיה של הטכנולוגיה הישראלית המתקדמת בתחום אבטחת המידע: חברת בוטומליין טכנולוגיות האמריקנית הנסחרת בנאסד"ק, ספקית מובילה של פתרונות תשלומים, חשבוניות ובנקאות דיגיטלית מבוססי ענן, הודיעה היום כי החלה להציע פתרון כולל לניהול ומניעת הונאות בארגונים, בעקבות רכישת חברת אינטלינקס (Intellinx) הישראלית. אינטלינקס מעסיקה כ-100 עובדים במשרדיה באור יהודה ובניו ג'רזי. לחברה כ-30 לקוחות בארץ, ולמעלה מ-200 לקוחות בעולם, ביניהם חלק מהבנקים המובילים בעולם, חברות ביטוח ואשראי, ארגוני בריאות וגופים ממשלתיים גדולים. עבור היזמים של אינטלינקס זהו כבר האקזיט המוצלח השני שלהם.

שוק הונאות סייבר וניהול סיכונים מוערך ב-16 מיליארד דולר וצפוי לגדול ל-33 מיליארד דולר עד שנת 2019, נתונים אלו מציגים שיעור צמיחה שנתי כולל של 25%, לפי מחקר שנערך על ידי גרטנר ייעוץ עבור בוטומליין טכנולוגיות.

פתרון אינטלינקס אומץ על ידי ארגונים פיננסים ואחרים מהגדולים בעולם בשל יכולתו הייחודית לנטר באופן לא פולשני, לשחזר ולנתח התנהגות משתמשים על פני ערוצים מרובים, וכן להתריע ולעצור באופן מיידי את הפעילות החשודה. הפתרון מקליט כל מסך וכל מקש שהוקש ע"י המשתמש ומזהה בזמן אמיתי התנהגות חריגה לצורך הקטנת סיכונים לדליפת מידע, הונאה פנימית, הונאת תשלומים, הונאת אינטרנט וסלולר, הונאת כרטיסי אשראי וכן מפחית את עלויות התאימות לרגולציה. המערכת מאפשרת ניהול אפקטיבי של תיקי חקירה תוך חיסכון משמעותי בזמן ועמידה בתקנות למניעת הלבנת הון, תקנות PCI ואחרות.

"אנו נרגשים לקראת השילוב עם אינטלינקס", אמר רוב אברלי, נשיא ומנכ"ל בוטומליין טכנולוגיות. "לקוחותינו ביקשו מאיתנו לספק פתרונות אשר יסייעו להם להילחם בהונאות סייבר. הפתרון של אינטלינקס הינו ייחודי ביכולתו ליצור "מצלמת מעקב דיגיטלית" המספקת שכבה קריטית של הגנה מפני התקפות והונאות סייבר, עם התרעות מיידיות ושחזור מלא של האירוע".

"אנו שמחים להתאחד עם בוטומליין" אמרה אורנה מינץ-דב מייסדת ומנכ"לית אינטלינקס. "לטכנולוגיה שלנו יכולת מוכחת בארגונים מהגדולים בעולם. עם הצטרפותנו לבוטומליין אנו משיגים יכולות הפצה לאספקת פתרונותינו הייחודיים לשוק רחב יותר".

Advertisement

"התרבות הארגונית של חדשנות הנהוגה בבוטומליין תואמת את ההתמקדות של אינטלינקס בפתרונות מובילי שוק" אמר בועז קרלבאום, מייסד, טכנולוג ראשי ומנהל אינטלינקס ארה"ב. "השילוב יאפשר לנו להמשיך לספק פתרונות מתקדמים בחזית הטכנולוגית של תחום הסייבר."

אינטלינקס היא החברה השנייה שהוקמה ע"י המייסדים אורנה מינץ-דב ובועז קרלבאום ומגיעה לשלב המכירה. החברה הוקמה בינואר 2005 ועמדה לחגוג עשור להקמתה. קדמה לה חברת סברהטק אשר הוקמה ע"י שני המייסדים יחד עם מייסד נוסף, פיני כהן. סברהטק נמכרה לחברת סופטוור איי ג'י הגרמנית בשנת 2005, עיסקה זו היוותה את הבסיס להקמתה של אינטלינקס.

את החברה והמייסדים בעסקה הנוכחית, כמו גם בעסקה הקודמת, ליווה עו"ד ארז מזרחי יחד עם עורכי הדין איילת אוסקר וניר שדה ממחלקת ההייטק של משרד עורכי הדין פירט, וילנסקי, מזרחי, כנעני – FWMK.בועז קרלבאום

 

בתמונות אורנה מינץ-דב ובועז קרלבאום, מייסדי אינטלינקס

אורנה מינץ דב

Advertisement