Connect with us

רגולציה והומלנד סקיוריטי

מכון היצוא ולשכת המדען מכריזים על תחרות חדשנות בתחום ביטחון המולדת

פורסם

ב-

מכון היצוא, לשכת המדען הראשי ומתימו"פ מכריזים על תחרות חדשנות בתחום ה- HLS, שתתקיים במסגרת הכנס הבינלאומיהשלישי לביטחון המולדת (HLS 2014) בחודש נובמבר הקרוב. מטרת התחרות הינה לעודד ולקדם חדשנות ויצואישראלי בתחום ה- HLS.

עשר החברות אשר תעלנה לשלבים הסופיים של התחרות, תצגנה את הטכנולוגיות שלהן בפני ועדת שיפוט בינלאומית המורכבת מנציגי ממשלה, קרנות הון סיכון, אקדמיה, תעשייה וכדומה.

להלן שמות השופטים: פרופ’ אבי מרמור- ראש המרכז למדע וטכנולוגיה של הביטחון בטכניון, דאגלס ליברמן- מנהל טכנולוגיות ראשי, חברת לוקהיד מרטין. תא"ל (במיל’) פנחס בוכריס- שותף בקרן שבלת, פרופ’ יובל אלוביץ- מנהל מעבדות דויטשה טלקום וראש תחום סייבר במחלקה להנדסת מערכות מידע באוניברסיטת בן גוריון בנגב, ליאור קוניצקי- משנה למנכ"ל ומנהל חטיבת ענפים טכנולוגיים במכון היצוא, יואב צרויה- שותף בקרן הון סיכון JVP, אבי שביט יועץ למדען הראשי בתחום HLS והסייבר.

החברות תיבחרנה על פי קריטריונים של חדשנות ופונקציונאליות טכנולוגית, מאפייני חברה, השפעה ופוטנציאל וגישה עסקית. הפרס שיוענק לחברה שתזכה במקום הראשון כולל השתתפות בהוצאות ביקור בתערוכה מקצועית עד לגובה של 3000$, שנת חברות חינם במכון היצוא והשתתפות בתוכנית היוקרתית של קרן מיראז’ בקליפורניה.

אבי חסון, המדען הראשי במשרד הכלכלה, ציין כי בשנים האחרונות ישראל התבססה כמרכז ידע והובלה בתחום הסייבר סקיוריטי וה-HLS. השילוב של יכולות ייחודיות באקדמיה ובמערכת הביטחונית מביאים לפריצות דרך גם בתעשייה ויחד עם הפעילות הממשלתית לתמיכה בתעשיות אלה אני בטוח שהתעשייה הישראלית תמשיך להוביל בתחומים אלה".

Advertisement

עופר זקס, מנכ"ל מכון היצוא, מספר כי "מדובר באחד הענפים המשתנים והצומחים ביותר בשנים האחרונות בישראל. שיעור הצמיחה השנתי של הענף בעולם עומד על כ- 5% והיקף המכירות הגלובלי בשנת 2013, מוערך בהיקף של כ- 215 מיליארד דולר. אנליסטים מעריכים כי עד שנת 2022 ההוצאה העולמית בתחום ה- HLS תעמוד על 344 מיליארד דולר. בשנתיים האחרונות גדל מספר החברות בענף באופן משמעותי וזאת בזכות הופעתן של חברות הזנק המספקות פתרונות מגוונים לעולם הסייבר, שגדל באופן מהיר ומרשים".

מהיחידה הכלכלית במכון היצוא נמסר כי בישראל פועלות כיום כ-450 חברות בתחום התעשיות הביטחוניות והסייבר סקיוריטי, אשר מעסיקות יחדיו כ-45,000 עובדים.

בכנס HLS שהתקיים בחודש נובמבר 2012, זכו שתי חברות במקומות הראשונים של תחרת החדשנות. בקטגוריית הסייבר, זכתה חברת BioCatch, אשר פיתחה טכנולוגיה להגנה מפני איומי סייבר באמצעות הרכבת פרופיל התנהגותי קוגניטיבי של המשתמש המורשה. בקטגוריית בטחון המולדת, זכתה חברת BriefCam, עם פיתוח של טכנולוגית תמצות וידאו המאפשרת צפייה בהקלטות וידאו של מס’ דקות הערוכות מחומרים של שעות רבות, בפיתוח זה השתמשו בהצלחה רבה בתהליך החקירה של הפיגוע במרתון (96.1↓1.23%−) בבוסטון.

השנה בכנס HLS 2014, צפויים להגיע שרים בכירים, גם ממדינות באפריקה (587.5↑1.01%) ואסיה, מתחום בטחון הפנים, הגנה, מפכ"לים, ואורחים ממדינות כמו קזחסטן, ויאטנם,

אנגולה, בוסניה, קרואטיה, כמובן גם ארה"ב, ספרד, גרמניה, איטליה, מלטה ועוד.

Advertisement

בכנס צפויות להציג חברות ישראליות רבות פתרונות טכנולוגיים חדשים ורלוונטיים וביניהן התעשייה האווירית, רפאל, אלביט מערכות, מגל, תמר, קבוצת מר (3191↓3.36%−) וגם, המשרד לבטחון פנים, משטרת ישראל, שב"ס וכיבוי אש.

במסגרת הכנס יוקם מתחם ייחודי לחברות הסייבר הישראליות בו הן תצגנה את יכולותיהן הטכנולוגיות והפתרונות שלהן, פתרונות מהמתקדמים בעולם.