Connect with us

מתקפות סייבר

ממצאי מעבדות המחקר של טרנד מיקרו: עליה חדה בהתקפות כופר במחצית הראשונה של 2016

פורסם

ב-

מחקר של מעבדות טרנד מיקרו מצא כי מספר הווריאציות של מתקפות כופר עלה בצורה דרמטית במהלך 2016 ביחס לשנים קודמות,  אך אין הרבה נתונים על מספר הקורבנות שנפגעו מהתקפות אלו

המחקר של טרנד מיקרו סימן 79 וריאציות שונות של מתקפות כופר ביחס ל-29 שזוהו בשנת 2015. בהשוואה למחצית הראשונה של שנה קודמת עומד הגידול על 445% שנה אחר שנה במספר הווריאציות או "המשפחות".

בנוסף, נוספו לחבילות המתמודדות עם נוזקות יכולות לתמוך גם במתקפות כופר כך שניתן ל"הוריד" את כלי ההגנה המורחבים או להזמין את כלי ההגנה כשירות- RaaS (Ransomware as a service),אמר כריסטופר בוד, מנהל גלובאלי לאיומים בטרנד מיקרו.

" כל חבילות הנוזקות הגדולות כוללות כעת גם כלים להתמודדות עם מתקפות כופר. התנועה הגדולה שאנו רואים בתחום הכופר מצביעה שזה התחום הגדול הבא שנתמודד עימו" הוא הוסיף.

על פי ההערכות של ה- FBI, מתקפות כופר גרמו להפסדים של 2.7 מיליון דולרים ב- 1308 מקרים במחצית הראשונה של 2016 בהשוואה ל-1.6 מיליון דולרים ב-2453 מקרים בשנת 2015. הנזק הממוצע למתקפת כופר טיפס גם הוא לכ-2000 $ ב-2016 לעומת 650 $ ב-2015. מספרים אלו נמוכים משמעותית מהמספרים שפרסם ה-FBI ( 209 מיליון דולר) בתחילה והם מדויקים יותר בהתחשב בתלונות הרשמיות שדווחו.

Advertisement

עוד מציינת מחלקת המחקר של טרנד מיקרו, כי בנוסף למגמת העלייה הברורה במתקפות כופר, סוגי התקפות דרך דואר אלקטרוני, המיירטות העברות כספים בין חברות ללקוחותיהן – BEC ( Business email Compromise) תופסים תאוצה והופכים לפופולריות יותר. סוגי התקפות אלו גרמו לחברות להעביר מאות אלפי דולרים לחשבונות בנק הלא נכונים.

בזמן שפושעים מתמקדים בדרך כלל בחברות אמריקאיות, חברות באנגליה, הונג קונג ויפן עולות גם הן על מפת התקיפות. על פי דו"ח מחלקת המחקר של טרנד מיקרו למעלה מ-3500 התקפות בוצעו במדינות אלו.

" שתי שיטות המתקפות האלו משפיעות בצורה משמעותית על דרך ההתנהלות של ארגונים עסקיים" הוסיף בוד "מסיבה זו המתקפות אינן יכולות להיות הדאגות של צוות אבטחת המידע בלבד אלא גם של מנהל הכספים בארגון. אם אתה מנהל הכספים של ארגון, כל ארגון- קטן , גדול או אפילו ללא כוונת רווח, אתה תהיה מושפע באופן ישיר ממתקפות כאלו."

מחלקת המחקר של טרנד מיקרו מציינת כי ניכרת נפילה משמעותית במספר הלקוחות שנפגעו על ידי מתקפת אנגלר ( Angler Exploit) ועליה באלו שנפגעו מנוטרינו ( Neutrino Exploit) בוד מסביר כי בעקבות פעולות אכיפה משמעותיות כמעט נעלמה מתקפת אנגלר אך במקומה התחזקה מתקפת נוטרינו.

Advertisement