Connect with us

התרעות

משתמשים בפיירפוקס? עדכנו אותו עכשיו!

פורסם

ב-

מאת גיל נוילנדר, מנכ"ל ESET ישראל.

פרצת אבטחה חמורה שנתגלתה בדפדפן של מוזילה מאפשרת לתוקפים לפרוץ ולגנוב לכם קבצים מהמחשב מבלי שתבחינו בכך. כך תוודאו שאתם מעודכנים:

חברת מוזילה שחררה השבוע עדכון קריטי לדפדפן הפיירפוקס לאחר שנתגלתה בו פרצה מסוכנת שמאפשרת לתוקפים לחדור למחשב מרחוק ולגנוב ממנו קבצים רגישים. לפי מוזילה האקרים הפרצה כבר נוצלה בעבר באמצעות שתילת קוד זדוני במודעת פרסומת לגיטימית כביכול שהופיעה באתר רוסי. הקבצים שנגנבו הועלו לשרת הממוקם באוקראינה.

על מנת לחסום את הפרצה, שחררה אתמול מוזילה עדכון חירום לדפדפן והיא מפצירה בכל המשתמשים להתקין את העדכון באופן מידי. שימו לב שמספיק שהדפדפן מותקן לכם על המחשב על מנת לנצל את פרצה, גם אם אתם לא משתמשים בו באופן תדיר.

מה לעשות? 

Advertisement

אם הגדרות הדפדפן שלכם מאפשרות התקנת עדכונים אוטומטיים, הודעה על העדכון אמור להיפתח ברגע שתפתחו את הדפדפן. אם הודעה כזו נפתחת – פשוט לחצו על "עדכן" ועקבו אחר ההתקנה או הוראות נוספות.

אם לא ביצוע עדכונים אוטומטיים לא מוגדר בדפדפן שלכם, בצעו את הפעולות הבאות: 

  1. פתחו את דפדפן הפיירפוקס ולחצו על אייקון התפריט בפינה העליונה של המסך, בתפריט שייפתח כנסו ל"אפשרויות".
  1. במסך ה"אפשרויות" כנסו ללשונית "מתקדם" בצידו השמאלי של המסך.
  1. לחצו על לשונית ה"עדכון" בחלק העליון של המסך. בשלב זה פיירפוקס יתחיל אוטומטית לבדוק אם קיימים עדכונים שאינם הותקנו עדיין על הדפדפן שלכם, ויתקין אותם אם ימצאו כאלה. בסיום התקנת העדכון תתבקשו להפעיל מחדש את הדפדפן.
  1. ליתר בטחון, חזרו למסך העדכון ולחצו על "הצג היסטורית עדכונים" וודאו שהעדכון הנוכחי הוא מספר 39.0.3. זהו העדכון שחוסם את הפרצה המדוברת.
  1. אם מסיבה כלשהי העדכון לא צלח, התקינו את הגרסה העדכנית של הדפדפן ישירות מאתר מוזילה בקישור הבא: https://www.mozilla.org/en-US/firefox/new/.

עדכונים אוטומטיים

בחברת ESET ממליצים להגדיר עדכון אוטומטי של כל הדפדפנים שמותקנים לכם על המחשב, אם עדיין לא עשיתם זאת. כדי לעשות את זה בפיירפוקס, חזרו למסך העדכון וסמנו את האופציה "התקן עדכונים אוטומטית". פרצת אבטחה פיירפוקס