Connect with us

מתקפות סייבר

קספרסקי תסייע לפייסבוק למנוע קישורים זדוניים

פורסם

ב-

מעבדת קספרסקי, מפתחת מובילה של פתרונות אבטחה וניהול איומים, הכריזה על שותפות עם פייסבוק (NASDAQ:FB), במטרה לשפר את ההגנה על פעילות ברשתות חברתיות ברשת האינטרנט ומחוצה לה. מעבדת קספרסקי מספקת כעת לפייסבוק נתונים המתעדכנים בכל דקה אודות האיומים הפועלים בעולם. נתונים אלה ימונפו כדי להגן על משתמשי פייסבוק המבקרים ללא כוונה בדפי רשת זדוניים.

משתמשים ברשתות החברתיות נוטים להקליק באופן לא מובחן על קישור שפירסם חבר, ועל אמון מובנה זה מסתמכים עברייני אינטרנט. כתובות זדוניות יכולות להפיץ עצמן בצורה אוטומטית דרך רשימת אנשי הקשר של קורבן – ללא ידיעתו, כך שהקישור נראה תקין. כעת, כאשר משתמשי פייסבוק משתפים או לוחצים על קישור ששותף על ידי חבר, הקישור ייבדק אל מול מאגר הדפים הזדוניים של קספרסקי.

אם הקישור יימצא תואם לקישור המוכר וידוע כזדוני – ידע שסופק על ידי קספרסקי, פייסבוק או ספקי אבטחת מידע אחרים – המשתמש יקבל הודעה וייחסם מפני ביקור באותו עמוד הרשת. הדבר לא רק מפחית את הסיכון למידע אישי ולמחשב המשתמש, אלא גם עוצר התפשטות נוספת של הקישור הזדוני.

במעבדת קספרסקי יותר מ- 800 מומחי קוד זדוני עובדים מסביב לעולם ומסביב לשעון כדי להילחם בעברייני רשת, ואשר מנתחים יותר מ- 125 אלף איומים בכל יום.

רשת האבטחה של קספרסקי (Kaspersky Security Network) – מאגר מידע הנמצא בענן, תוצר של לקוחות קספרסקי שהסכימו לשתף מידע בזמן אמת אודות פגיעות ופעילות קוד זדוני – משמשת את מומחי מעבדת קספרסקי כדי לנתח נתוני איומים ולייצר עבור 300 מיליון המשתמשים הגנה המתעדכנת ברמה של שניות.

לדברי סטיב אורנברג, נשיא מעבדת קספרסקי, צפון אמריקה: "כאשר מעבדת קספרסקי נוסדה לפני 15 שנים, יכולנו רק לדמיין את הדרכים בהן הטכנולוגיה תקשר בין אזרחי האינטרנט ועד כמה גדולה תהיה ההשפעה על אנשים ועל החברה כולה. המשימה של מעבדת קספרסקי הייתה תמיד להגן על אנשים ועסקים כאשר הם מתחברים לאינטרנט, ואין רשת שמובילה את עתיד הקישוריות ברשת כמו פייסבוק. שתי החברות הן הטובות ביותר במה שהן עושות, כך שההגיון דורש עבודה משותפת ליצירת אינטרנט בטוח יותר לכולם".

Advertisement

קוסטין ראיו, מנהל צוות מחקר וניתוח בינלאומי, מעבדת קספרסקי: "במהלך 10 השנים האחרונות ראינו צמיחה בלתי יאומנת בכמות המידע האישי שאנשים מוכנים לשתף מרצון, ועברייני רשת, באופן טבעי, 'עקבו אחרי הכסף' על ידי יצירת הונאות ויישומי קוד זדוני הממוקדים ברשתות חברתיות. דרושה תערובת של מודעות וטכנולוגיית אבטחת מידע מובילה כדי להיות מוגנים ברשת – אחד לא יכול לבוא במקום השני – ועל ידי שותפות עם פייסבוק, מעבדת קספרסקי מתכוונת לספק את השניים".

ג'ו סוליבן, מנהל אבטחת מידע, פייסבוק: "החל מהיום, אנשים העושים שימוש בפייסבוק ייהנו מהידע והטכנולוגיה המובילים של קספרסקי, בעזרת נתוני הקישורים הזדוניים שלה. אנו מצפים לשלב את העבודה של שתי החברות כדי לשמור על אנשים בפייסבוק ומחוצה לה".

Continue Reading