Connect with us

מתקפות סייבר

קספרסקי: רק 56% מהמשתמשים מצליחים להחזיר לעצמם כסף שאבד מפעילות הונאה

פורסם

ב-

עונת החגים האמריקאית, שהגיעה לסופה בימים אלה, היא גם עונת הקניות, ובשנים האחרונות היא גם עונת הרכישות המקוונות. לרוע המזל רכישות מקוונות לא מאובטחות לא תמיד מסתיימות טוב עבור הרוכשים. בסקר שנערך לאחרונה על ידי מעבדת קספרסקי ו- B2B, נמצא כי כמעט מחצית מהמשיבים שאיבדו כסף בשל הונאות מקוונות לא קיבלו את כספם בחזרה, ולעתים אף לא קיבלו שום החזר.

למרות שגופים פיננסים רבים מכריזים על נכונותם לפצות בגין כספים שאבדו בפעילות פשיעה מקוונת, רק 56% מהמשיבים דיווחו כי הם החזירו את האובדן במלואו. 16% מהקורבנות קיבלו רק פיצוי חלקי, ו- 28% לא הצליחו לקבל כל החזר. באזורים מסוימים, כגון רוסיה, 58% מהנסקרים אמרו שאין שום סיכוי להשיב כסף שאבד, ו- 13% קיבלו רק חלק מהסכום שנגנב. הפסדים אלה יכולים להיות משמעותיים: הסכום הממוצע שנגנב על ידי עברייני הרשת היה 218 דולר ו- 18% מהמשיבים דיווחו על סכום גבוה מ-1000 דולר.

המצב חמור אף יותר לאור העובדה כי לא כל המשתמשים מודעים לסכנה של הונאות רשת: 16% מהמשיבים מאמינים כי פשעים מקוונים במסגרתם נגנב כסף הם אירועים נדירים שלא יסבלו מהם. רק 22% מאמינים כי הם עלולים להיות מטרה לתקיפה מקוונת. אך הסטטיסטיקה מראה כי כ- 43% אחוזים מהמשתמשים נתקלו באיום של פשיעה פיננסית במהלך השנה החולפת.

"אפילו אם אתה בטוח שהמוסד הפיננסי או החנות המקוונת תפצה אותך עבור כסף שנגנב במקרה של הונאה מקוונת, אתה עדיין צריך להיות זהיר. ייתכן ותקבל את כל הכסף חזרה – למרות שהנתונים מראים שהדבר מתרחש רק בחצי מהמקרים – אבל קשה להעריך את עלות הזמן המבוזבז והלחץ שנגרמים מכך. זו הסיבה שחשוב להעניק תשומת לב מיוחדת להגנה על מידע חסוי, ובמיוחד הנתונים הפיננסים שלך", אמרה אלנה קרצ'נקו, מנהלת מוצרים ביתיים, מעבדת קספרסקי.

תמונה: ויקיפדיה

Advertisement