Connect with us

סטרטאפים והשקעות

איך גורמים לעובדי הארגון להילחם בדוא"ל פישינג? תשאלו את הסטארט אפ IronScales

פורסם

ב-

פיתוחלוגו איירון סקיילי הסייבר החדשים הם אינסופיים, אבל הפיתוח של הסטארט אפ IronScales הוא ייחודי בכך שהוא נותן את הכוח לעובדים עצמם להגן על הארגון שלהם. חברת הסטארט אפ הישראלית, IronScales, המפתחת מערכות אבטחת סייבר המיועדות לעובדי הארגון המונעות חדירות לארגון וכוללות מנגנון הגנה אוטומטי מפני מתקפות פישינג, הודיעה כי השלימה סבב גיוס ראשוני בשווי 1.5 מיליון דולר. את הסבב הובילה RDSeed, זרוע השקעות של חברת רפאל פיתוח (RDC).

הפתרון של החברה, המיועד להגן על הארגון מפני מתקפות פישינג, מסייע למעשה לארגון להגן על העובדים במקרים שבהם פושעי סייבר ינסו להטעות את העובדים ויגרמו להם לחשוף מידע רגיש כגון שמות משתמש וסיסמאות כך שלאחר מכן יוכלו להשתמש במידע זה כדי להתקין תוכנות ריגול, סוס טרויאני או התקפות גישה מרחוק. המערכת שפיתחה החברה מבצעת למעשה שני דברים: אימון עובדים נגד מתקפות פישינג וכן מערכת חוכמת המונים שבה העובדים מדווחים על מתקפות החשודות כפישינג. הפתרון נמצא כעת בשימוש על ידי עשרות לקוחות במגזר הפיננסי, כמו גם חברות אבטחה ותקשורת.

IronScales תשתמש בכסף שגויס לפיתוח מוצר המשך והרחבת פעילותה באירופה ובארה"ב. החברה, שנוסדה בשנת 2013, הושקה בתחילה בתוכנית 8200 ליזמות וחדשנות (EISP), תוכנית חממה וחניכה יוקרתית למיזמים בשלבים מוקדמים, שנוסדה על ידי בוגרים של יחידת המודיעין היוקרתי של צה"ל – 8200.

לפי דו"ח אחרון של חברת טרנד מיקרו, כיום, יותר מ-90% מההתקפות המוצלחות על חברות וארגונים מקורן ב"מייל פישינג", אשר מכוון אל עובדי הארגון, כאשר הנזק אשר נגרם לארגונים הנופלים קורבן להתקפות אלו הינו עצום, החל מגניבת מידע רגיש וכלה בדרישות כופר. הפתרון אותו מציע הסטארט אפ IronScales לחברות וארגונים כולל מערכת קבלת החלטות אוטומטית, המסתמכת על דיווחי העובדים בארגון וזאת כדי לעצור את ההתקפה באותו הרגע. בנוסף, המערכת מתרגלת עובדים בהתקפות סייבר באופן חוזר ונשנה עד להשגת רמת מודעות גבוהה, הממחישה את אלה הקורות בעולם האמיתי ובכך מכשירה את העובדים לשמש מלכודת נגד התקפות סייבר בארגון.

אייל בנישתי, מנכ"ל IronScales אומר: "לא רצינו רק להעלות את המודעות למתקפות פישינג אלא גם להעצים את העובדים לחסום אותן. כאשר העובדים מבינים איך לזהות מתקפות פישינג הם הופכים לנכסים רבי עוצמה בסיוע לארגונים להגן עליהם מפני התקפה".

IronScales מגדיל באופן דרמטי את מודעות העובדים וגורם להפחתה של הודעות דוא"ל זדוניים. המוצר כבר יצר השפעה משמעותית ללקוחות קיימים, כולל הפחתת שיעורים של עובדים הלוחצים על דואר אלקטרוני זדוני, וירידה במספר התקפות הזדוניות.

Advertisement