Connect with us

רגולציה והומלנד סקיוריטי

חברת החשמל של בריטניה נמצאת תחת מתקפת האקרים כמעט מדי דקה

פורסם

ב-

חברי הפרלמנט של ממשלת בריטניה חוששים מכך שהאקרים מנסים לכבות את האורות של המדינה. הסיכון להתקפות סייבר על רשת החשמל של המדינה מהווה איום חמור על ביטחון המדינה, על פי ג'יימס ארבוטנוט, חבר הפרלמנט הבריטי שעמד בראש ועדת הביטחון עד לשנה שעברה. ארבוטנוט מתכנן לבקר בוועידת הגריד הלאומית בחודש הבא כדי לדון בנושא, כך מדווחת סוכנות הידיעות בלומברג.

"רשת התשתיות הלאומיות שלנו נמצאות תחת התקפת סייבר לא רק יום אחר יום אלא דקה אחר דקה", אמר ארבוטנוט. "יש בוועידה הלאומית אנשים באיכות גבוהה מאוד שמכירים את הסיכונים שהתקפות אלה מציבות ושנלחמים בהן ללא הפסקה, אבל אנחנו לא יכולים לצפות שהם ינצחו כל הזמן".

סטטיסטיקות המחשב הבריטיות מראים שרשת החשמל של בריטניה נתונה כל הזמן תחת מתקפות סייבר והאיומים על התשתיות יישארו גבוהים בחודשים הקרובים. משאבים רבים יתר מוקצים ומתועלים כעת למאבק בניסיונות החדירה אלה: הקבינט הודיע ב-12 לדצמבר האחרון כי בכוונתו להגדיל את ההוצאות על תוכניות לאבטחת סייבר ל-860 מיליון פאונד, לעומת ה-650 מיליון פאונד המקוריים שתוכננו למשך ארבע שנים עוד בשנת 2011.

התקפות סייבר על תשתיות קריטיות הן איום גובר ברחבי העולם. לפי חברת אבטחת המידע קספרסקי, גילויו של פיצוץ צינור נפט בטורקיה בניצוחו של מחשב בשנת 2008 וההתקפה על אולפני סוני רק מדגימות את יכולתם המוגברת של ההאקרים לחדור למערכות מחשוב מוגנות. התקפה על תשתיות קריטיות תהיה הרסנית במיוחד, אומר ארבוטנוט, כי אז הכלכלה הלאומית לא תוכל לתפקד בלעדיהן.

חשמל בריטי

סכנה לרשת החשמל הבריטית

את הידיעה המלאה ניתן לקרוא כאן.

תמונה: geograph.org.uk

Advertisement